Lt / En
Jason Dodge
Kuratorės: Gerda Paliušytė ir Inesa Pavlovskaitė
2011.IV.22 - V.22
Parodos atidarymas: balandžio 22 d., penktadienį, 18 val.
Jason Dodge paskaita ŠMC skaitykloje: balandžio 21 d., ketvirtadienį, 19 val.



I: Kaip manai, kokį tekstą turėtume parašyti apie šią parodą?
G: Gal tokį, kaip kriauklė, apie kurią pasakojai.
I: Kurią kriauklę?
G: Tą, kurią bijodavai paimti iš senelės spintos. Kuo ji tave viliodavo?
I: Mane stebino faktas, kad daiktas iš tikrųjų tau kažką sako. Žinai, pridėjus kriauklę prie ausies, girdi jūros ošimą. Ta kriauklė turėjo atmintį. Tiesą sakant, nesu tikra, ar buvau mačius pačią jūrą prieš tai, kai išgirdau jos garsą.
G: Aš irgi žavėjausi senelių kriauklėmis dėl šio triuko su garsu. Tačiau tuomet negalvodavau apie jas kaip apie savaiminius objektus. Buvo svarbesnis pats keliavimas. Kriauklės tapdavo vartais į skirtingas erdves. Stovėdama priešais stiklino lentynas su kriaukle prie ausies, užmerktomis akimis, atsidurdavau salos pakrantėje. O kodėl tu bijodavai išimti kriauklę iš spintos? Ar tai susiję su baime keliauti?
I: Ta spinta buvo savotiška šventovė. Manau, ir tavo seneliai turėjo tokią: medinę, dviejų skyrių, su didelėmis stiklo durelėmis, kur laikydavo krištolinius indus. Kiekvienas ten patalpintas daiktas keldavo pagarbią baimę. O dėl keliavimo, tai tikrai keliavau. Tik kriauklė nebuvo vartai. Keliavau aš-kaip-kriauklė. Kada paskutinį kartą buvai išvykus?
G: Praeitą vasarą. Beje, pirmą kartą buvau prie Ramiojo vandenyno. Stovint priešais jį apima jausmas, kad vandenynui nesi reikalinga. Tai tu jauti poreikį jam. Įdomu, kiek daiktams reikia erdvės?
I: Arba, kiek daiktų reikia erdvei?
G: Tiek, kiek gali būti istorijų pradžių.
I: Man regis, kartais erdvė gali būti sau pakankama. Ji - mimetinio charakterio. Erdvė pati gali tapti daiktu. Manau, mes jau galim pradėt rašyt tekstą.


Jason Dodge (g. 1969) gyvena ir dirba Berlyne

Svarbesnės solo parodos:
Lüttgenmeijer, Berlynas; VW, Berlynas; When I woke up, there was a note in my pocket explaining what had happened, Casey Kaplan, Niujorkas, Kunstverein Hannover, Hanoveris, Vokietija, La Galerie, Noisy-le-Sec, Prancūzija, Yvon Lambert, Paryžius; And for this I will call you the listener, Schaufenster – Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Diuseldorfas, Vokietija.

Svarbesnės grupinės parodos:
The Bell Show, Lüttgenmeijer, Berlynas; Woodman, Woodman, Spare That Tree, Lüttgenmeijer, Berlynas; The Berlin Box, CCA, Andratx, Ispanija; L'exposition lunatique, Kadist Art Foundation, Paryžius; Exhibition, Exhibition, Castello di Rivoli, Turinas, Italija; Le Dernier Roman du Monde, Supportico Lopez, Berlynas; Objects are like they appear, Meessen De Clercq, Briuselis; The Quick and the Dead, Walker Art Center, Mineapolis, JAV, The Happy Interval, Tulips & Roses, Vilnius.


Parodos rėmėjas:
Amerikos centras, Vilnius
Galerija
Kalendorius
59-oje Venecijos meno bienalėje Lietuvai atstovaus Robertas Narkus
Virtuali paskaita apie menininko Michaelio Rakowitzo istorinius ir politinius kūrybos kontekstus
Prancūzijoje atidaroma Valdo Ozarinsko (1961–2014) retrospektyva
Saulės Noreikaitės performansas „Sietys“
Ekskursija po parodą „JCDecaux premija 2020“ su kuratoriais
Festivalio „Nepatogus kinas“ seansai ŠMC
Archyvas