Lt / En
Rosa Barba. Fikcinė biblioteka – gyvai
Kuratorius: Juan de Nieves
2014.VI.13-VIII.03
Šiuolaikinio meno centrui sukurtame projekte Fikcinė biblioteka – gyvai Rosa Barba perkuria ŠMC Didžiąją salę, konstruodama sudėtingą pokalbį su kinematografiniais įrenginiais – jos pastarųjų metų kūrybai būdingu elementu. Šio perkūrimo rezultatas – tai aktyvi „kinematografinė / garsinė / skulptūrinė“ aplinka, kurioje lėtai vienas kitą keičia pasakojimų diskursai, pakeitę įprastus žiūrėjimo ir klausymosi būdus. Blykčiojančių atvaizdų apsuptyje žiūrovams, sekantiems savarankiškų darinių visumas, atsiveria pranešimų ir fizinių patirčių įvairovė, o drauge – jų pačių judėjimo bei suvokimo vaidmuo šios visumos patyrime.

Salės centre esantis didžiulis fonas-ekranas, išilginę parodos erdvę kertantis skersai, fiksuoja į šią „sceną“ žengiančius ir ją paliekančius žiūrovus. Talpiame ekrano fone filmai, atvaizdai, šviesa, projektoriai bei tekstai tampa vientisu kruopščiai surežisuotu pasakojimu, kurio elementus išvystame ir atskirai – kituose salės taškuose – pasirodančius skirtingų pasakojimų ir formų pavidalais ir steigiančius savąjį tempą ir veiksmą. Į šį kryžmą ekraną iš viršuje kybančio projektoriaus projektuojamas 35 mm filmas, tuo tarpu likę kinematografiniai elementai – tekstų, garsų ir kitų prietaisų pavidalu – jį pasiekia iš kitos pusės.

Aplink šį pagrindinį kūrinį, pavadinimu Namai nepaprastam individui, konstruojama savita parodos choreografija, įtraukianti visus kitus Rosos Barbos kūrinius, sukurtus per pastaruosius ketverius metus. Kai kurie jų yra it poetiniai, hipnotizuojantys gestai. Antai kūrinį Spalvų studijos sudaro du priešpriešiais sustatyti projektoriai ir nedidelis ekranas tarp jų, į kurį projektuojamos besikeičiančios spalvų dėmės. Nehierarchiškų šio kūrinio atbalsių gausu ir visoje parodos ekspozicijoje. Tuo tarpu kitiems parodos kūriniams tenka kur kas didingesnis vaidmuo, kaip antai kūriniui Kontempliatyvumas arba spekuliatyvumas. Čia, pasitelkus ryškų literatūrinį sandą, kvestionuojami įprasti meno kūrinių sampratos būdai ir sistemos.

Kaip ir kitiems Rosos Barbos kūriniams bei parodoms, Fikcinėje bibliotekoje ryškus mėginimas išnarstyti iš skirtingų elementų – tekstų, garsų, atvaizdų – sudurstytus pasakojimus. Tai tarsi netiesioginiai eksperimentai su žodžių ir atvaizdų ryšiais, siekiant paversti visa tai nevienalaike erdve.

Iliustracija: Arnas Anskaitis „Rosa Barba. Fikcinė biblioteka – gyvai", 2014

Rėmėjai:


Lietuvos kultūros taryba
Institut für Auslandsbeziehungen

Informaciniai rėmėjai:


Lietuvos rytas
JCDecaux
7 meno dienos
www.artnews.lt
www.echogonewrong.com

Nuotraukos: Arnas Anskaitis
Galerija
Kalendorius
Kuratorės Clelia Coussonnet paskaita „Lopančios rankos“
Vakaras, skirtas Sudano kino grupei
„Rasės pokalbis“: filmų peržiūra ir diskusija ŠMC kino salėje
Naujo Gerdos Paliušytės filmo „Nevermore“ pristatymas
Knygos „Active Art“ pristatymas
Filmų programa - There Was a Forest in the Ceiling
Archyvas