Lt / En
Binna Choi. Elektrinė palmė: dabar ir ateityje
2007.III.07, trečiadienį, 18 val.
Palmės medis – įsitvirtinusi kultūrinė ikona, simbolizuojanti kitoniškumą, siejama su (post)kolonializmu arba egzotiškumu. Pastaruoju metu šis simbolis simptomatiškai mutavo globaliame kontekste ir virto “elektrine palme”. Elektrinės palmės, pagamintos iš spalvotos fluorescencinės plastmasės ir elektrinių šviesos diodų – akivaizdžiai dirbtiniai ar netgi atstumiantys objektai – šviečia miestų tamsoje. Dažniausiai aptinkamos Vakarų turistams skirtuose kurortuose, palmės sparčiai išplito ir visuose Azijos metropoliuose.

Nevakarietiškuose regionuose išplitusios elektrinės palmės numato naują, anaiptol ne išlaisvinantį santykį su kolonijine praeitimi. Gali būti, jog šie šviečiantys ženklai netgi įtvirtina naujas kolonializmo formas, neatskiriamas nuo globalaus kapitalizmo. Plintanti liberalaus kapitalizmo logika trina ribą tarp išnaudotojo ir išnaudojamojo bei iš anksto pagamintos kitoniškumo vizijos, kurioje kolonializmo atmintis pranyksta savo pačios simuliacijoje. Žmonės tampa tiesiog šių visuotinai atpažįstamų ženklų vartotojais, o jų kolektyvinė fantazija pažabojama.

Grįžkime prie elektrinės palmės kaip signifikanto, ženklinančio tarpkultūrines praktikas, kurios peržengia Virno įvardinto “teisuoliško, tačiau bejėgiško multikultūralizmo” ribas. Turime pripažinti, kad postkolonijiniuose ženkluose užfiksuotas kolonializmas, kurį įsitvirtinusi pasaulio tvarka ne tik sąlygoja, bet ir gamina. Ši naujoji Elektrinė palmė žymi vėl bundančią jau pažįstamą multikultūralizmo viziją – pusiau rojų, pusiau rezistencijos zoną.


Binna Choi (gimė 1977 Seule) – kuratorė, gyvenanti ir dirbanti Amsterdame ir Utrechte. Šiuo metu ji dirba BAK - basis voor actuele kunst Utrechte ir BKVB fonde. Pagrindinės interesų sritys – bendruomenės (ne)galimumas, tarpkultūriniai santykiai, alternatyvūs socialinės kritikos ir įgalinimo modeliai. Keletas paskutiniųjų individualių ir drauge su kitais kuratoriais įgyvendintų projektų: Alone Again-Althea Thauberger (personalinė paroda, 2006); Concerning Knowledge Production (paskaitos, diskusija ir leidinys, 2006); Unevenly-Haegue Yang (personalinė paroda, 2006); Report (Not Announcement)-Transitionary Report on the State of Mobility (leidinys, 2006); Allegoric Postcard Union (leidinys, 2005); Flyer Project: This is Not a Love Letter (paroda ir leidinys, 2004).
Galerija
Kalendorius
Knygos „Active Art“ pristatymas
Filmų programa - There Was a Forest in the Ceiling
Poezijos ir muzikos naktis: Žygimantas Kudirka
Maria Manuel Oliveira. Atradimų trajektorijos: Malonumas tyrinėti
Tarptautinis Kauno kino festivalis: filmo „La Flor“ peržiūros
Vilnius Mama Jazz 2019 programa
Archyvas