Balandžio 23 d., ketvirtadienį, 19 val.
Arturas Bumšteinas. „Besileidžiantis laiptais Gamelanas“ (2015)
Gamelano instrumentų garso įrašams, trims trimitams ir videoprojekcijai
Dominykas Vyšniauskas (LT), Kamil Szuszkiewicz, Tomasz Dąbrowski (PL) – trimitai
„Vieną 2012-ųjų metų vasaros savaitę praleidau Berlyno Etnologijos muziejuje, tyrinėdamas jo archyvuose saugomą Malajų salyne paplitusių Gamelano orkestrų instrumentų kolekciją. Šio vizito metu įrašiau kelias dešimtis metalofonų, ksilofonų, membranofonų bei gongų, suderintų skirtingų tradicijų derinimo sistemomis. Kadangi nesu Gamelano muzikos atlikėjas, mano asmeninės interpretacijos grojant šiais tradiciniais instrumentais buvo labai individualios, tačiau sąmoningai neprieštaraujančios šių instrumentų akustinei logikai bei nelaužančios jų konstrukcijos.
Lipimo laiptais tema atsirado iš 1912 metais nutapyto Marcelio Duchamp’o paveikslo „Laiptais besileidžianti nuoga moteris, Nr. 2“. Moters kūnas paveiksle matomas tarsi vienu metu visose leidimosi laiptais stadijose, o kūno nuogumas pridengiamas it ilgos ekspozicijos kadre susiliejusiomis formomis. Greta savo išskirtinio grožio, mane šis paveikslas domina ir kaip tik šiuo paradoksu: nors judėjimas yra pagrindinis paveikslo motyvas, būtent jis ir paslepia paveikslo objektą nuo žiūrovo.
Galbūt tai, kas vyksta kūrinyje, galėtų būti suvokta kaip orkestro-tarsi-kūno išskaidymas erdvėje, laike. Vis dėlto, atrodo, mano kūrinys artimesnis brovimuisi per džiungles nei lipimui laiptais. O kiek jame yra likę Gamelano „nuogumo“, tegul sprendžia klausytojas…“
Balandžio 26 d., šeštadienį, 19 val.
William Basinski „Kaskada. Potvynis“
Garso įrašų juostos ir elektronika
Ryškus šių metų festivalio „Jauna muzika” programos akcentas – garso menininko Williamo Basinskio (JAV) koncertas. Tai kultinė figūra tarptautinėje ambient muzikos scenoje. Jo muzikos stilistika pasižymi išgryninta atmosferika ir lengvu, trapiu, poetišku minimalizmu. Ji skirta mėgautis monotonija apgaubtu laiku, tarsi pridengtu šilkine širma.
Koncerto metu publika galės susipažinti su naujausia, dar negirdėta Williamo Basinskio kūryba, atliekama gyvai menininkui būdinga unikalia technika. Kūrinyje „Kaskada” (angl. Cascade) į pratisą 40 minučių trukmės ambient tonaciją panyra kartojamas fortepijono motyvo įrašas. Darbe „Potvynis” (angl. The Deluge) įrašytos tos pačios kompozicijos variacijos gyvo pasirodymo Brukline metu.
Cituojant patį menininką, „Kaskadoje” viena vienintelė fortepijono motyvo kasetinio įrašo kilpa neša klausytoją mozaikiška srove. „Potvynyje” ta pati kilpa patenka į skirtingos trukmės grįžtamųjų efektų seką, besiplėtojančią iki įsisukančio obertonų crescendo, galiausiai nugrimztančio į tylą.”
Daugiau informacijos: http://mic.lt/lt/ivykiai/2015/04/09/jauna-muzika-2015/
Bilietus į festivalio renginius platina bilietai.lt