Lt / En
Procesas Nr. 6. Audi(o)torija. Viešų paskaitų tvarkaraštis
2009.IX.15 - IX.18
“Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009” pristato:

Procesas Nr. 6. Audi(o)torija. Viešų paskaitų tvarkaraštis

Ray Lee (JK)
Garsas ir nuostaba arba laukinis vidinių ausies plaukelių šokis
Data: rugsėjo 15 d. 18 val.
Vieta: Šiuolaikinio Meno Centras (Vokiečių g. 2, Vilnius)

Meno, mokslo ir filosofijos sankryžas tyrinėjantis Ray‘us Lee pateikia asmeniškas garso meno interpretacijas, įtraukdamas pavyzdžius iš savo ir kitų menininkų kūrybinių praktikų.

Kim Cascone (JAV)
Girdėjimo lauko grūdas/
Data: rugsėjo 16 d. 18 val.
Vieta: ŠMC (Vokiečių g. 2, Vilnius)

Pritaikydamas centrinę Roland‘o Barthes‘o teksto ‚Balso grūdas‘ idėją Cascone kalbės apie atsirandančias mikrogarsų ir lauko įrašų sankirtas.

Guy Marc Hinant (Belgija)
Triukšmo iškilimas oksidento muzikoje
Data: rugsėjo 17 d. 18 val.
Vieta: ŠMC (Vokiečių g. 2, Vilnius)

Atsekdamas triukšmo atsiradimo oksidento muzikoje lūžį, susijusį su technologija ir keliais istoriniais atradimais, šią temą Hinantas pristatys pasitelkęs savo ‚Triukšmo ir elektroninės muzikos antologijų‘ CD seriją.

Kim Cascone (JAV)
Nešiojamo kompiuterio muzika ir triukšmo paveikta estetika
Data: rugsėjo 18 d. 18 val.
Vieta: ŠMC (Vokiečių g. 2, Vilnius)

Nešiojamo kompiuterio atsiradimas menininkų pasirodymuose sukėlė kontroversijas ir sukūrė recepcijos, konteksto bei ekspektacijų problematiką. Paskaitoje bus nagrinėjamos kelios nešiojamo kompiuterio muzikos problemos bei pristatomos naujos triukšmo paveiktos estetikos idėjos bei recepcijos teorijos.


Ray’us Lee (g. 1960) – britų menininkas, kompozitorius ir atlikėjas. Savo kūryboje jis tyrinėja nematomą elektromagnetinį spinduliavimą ir ieško būdų kaip garsas galėtų įrodyti šį akiai paslėptą fenomeną. Ne mažiau jį domina įvairios mokslinės ir filosofinės visatos interpretacijos, todėl savo darbuose jis neretai nagrinėja ir ginčija pasirodančias ar blėstančias ortodoksijas. Ray’us Lee kuria besisukančias, besisupančias ir švytuojančias garso instaliacijas, „eterio ratilus“ ir nematomas, mus supančias jėgas interpretuojančius kūrinius. Jo instaliacija „Siren“ atsidūrė 2007 m. „Edinburg Fringe“ festivalio dėmesio centre ir pelnė „Herald Angel“ apdovanojimą. Tais pačiais metais instaliacija tapo Austrijos „Ars Electronica“ festivalio akcentu ir buvo išsiųsta į turą po 12 pasaulio šalių: JAV, Kanadą, Naująją Zelandiją, Australiją ir septynias Europos valstybes. Paskutinis jo svarbus darbas „Force Field“ pelnė 2008 m. „Ars Electronica“ prizą skaitmeninės muzikos kategorijoje. Ray’us Lee dėsto Oksfordo Brookes universitete (šiuolaikinio meno ir muzikos kursus).

Kimas Cascone (g. 1955) – amerikiečių kompozitorius, garso menininkas ir medijų teoretikas, vienas iš pasaulinės elektroninės muzikos scenos lyderių. Nuo pat 8-ojo dešimtmečio studijų Berklio muzikos koledže ir Niujorko naujosios mokyklos universitete jis daugiau kaip 30 metų aktyviai veikia elektroninės muzikos srityje. 1985 m. Kimas Cascone įkūrė ambient/eksperimentinės muzikos įrašų kompaniją „Silent Records“. Jis sukūrė daugiau kaip 30 elektroninės muzikos albumų, kuriuos išleido įvairios įrašų kompanijos: „Silent Records“, „Sub Rosa“, „Mille Plateaux“ ir „Raster-Noton“. Kimas Cascone bendradarbiavo su Merzbow, Keithu Rowe, Scanneriu, Johnu Tilbury, Tony Conradu, Pauline Oliveros ir daugeliu kitų; kaip asistuojantis muzikos redaktorius jis dirbo su režisieriumi Davidu Lynchu („Twin Peaks“, „Wild at Heart“). 1999 m. jis įkūrė „microsound“ persiuntimo sąrašą, savotišką (post)skaitmeninės muzikos diskusijų platformą. Kimas Cascone nuolat rašo postskaitmeninės estetikos tekstus, kuriuos publikuoja „Computer Music Journal“, „Contemporary Music Review“ ir daugelis kitų leidinių.

Guy’us Marcas Hinantas (g. 1960) – prodiuseris, kino filmų kūrėjas ir eseistas, vienas iš nepriklausomos eksperimentinės elektronikos belgų įrašų kompanijos „Sub Rosa“ vadovų (pastaroji specializuojasi avangardinės, ankstyvosios elektroninės muzikos įrašuose ir retuose įvairaus pobūdžio dokumentuose). Nuo 2001 m. jis kuruoja „An Anthology of Noise and Electronic Music“ įrašų seriją. Savo tekstus jis publikuoja keliuose tarptautiniuose leidiniuose: „Leonardo Music Journal“ (San Franciskas), „Luna-Park“ ir „Lapin“ (Paryžius). Jo sukurtų filmų sąraše: „The Garden is full of Metal“, „Elements of a forgotten Merzbau“ (apie Kurtą Schwittersą), instaliacija „Ghost machinery“, kurta bendradarbiaujant su Carlu Michaelu von Hausswolffu ir Dominique Goblet. Nuo 2001 m. kartu su Dominique’u Lohlé jis kuria dokumentinių filmų seriją apie elektroninės muzikos kompozitorius ir „klausymosi aktą“: „Homage to the Savage. A Portrait of Henri Pousseur“ (2005), „Luc Ferrari Facing to His Tautology. Two Days Before the End“ (2007), „I Never Promised You a Rose Garden. A Portrait of David Toop Through His Record Collection“ (2007), „F-ck You: Karkowski and the Chinese Noise“ (2009).
Galerija
Kalendorius
Leidykla „Circle Books“: prieinamumo politika, archyvų naudojimas ir partnerystė leidyboje
„Žinios iš kažkur kitur“. Kultūros vaidmuo 9-ojo dešimtmečio pabaigos Europos demokratinėse permainose
Vilniaus galerijų savaitgalis Šiuolaikinio meno centre
Triguba sąmonė: Ciarán Wood video darbų peržiūra
AIKO herbariumas: augalų rašymas įvietintose ekologijose
Susitikimas su menininke Beatriče Mockevičiūte
Archyvas