Šiuo metu vyksta kapitalinis ŠMC pastato remontas. Kviečiame sekti ŠMC parodų ir renginių programą kitose erdvėse.

Baltijos trienalė

Kas treti metai ŠMC organizuoja Baltijos trienalę – vieną ambicingiausių Baltijos regiono šiuolaikinio meno renginių. Parodą kuruoti kas kartą kviečiami vis kiti kuratoriai, kurie pasiūlo savo viziją ir pristato pasirinktus menininkus iš įvairių pasaulio regionų. 

Iš kitų panašaus tipo renginių Baltijos trienalė išsiskiria savo istorija, siekiančia 1979-uosius metus, savo eksperimentine dvasia ir nuolat permastoma parodos forma bei tuo, kad ji visuomet vyksta ŠMC erdvėse – nors dažnai ne tik jose. 

 

TRUMPA BALTIJOS TRIENALĖS ISTORIJA

1979 m. Vilniaus Dailės parodų rūmuose surengta pirmoji Baltijos jaunųjų menininkų trienalė. Iš daugybės kitų to meto Tarybų Sąjungoje vykusių bienalių ir trienalių – plakato, taikomosios dailės, mados – ji išsiskyrė pristatomų dailės žanrų įvairove ir savo nekonformistine dvasia. Iki šalies nepriklausomybės atgavimo Baltijos trienalė provokavo aistringas diskusijas tiek meno, tiek politikos temomis ir prisidėjo trinant ribą tarp oficialaus ir pogrindinio meno. 

Lietuvai atgavus nepriklausomybę keitėsi visos valstybinės institucijos ir Baltijos trienalės organizavimą perėmė Dailės parodų rūmų vietoje įkurtas Šiuolaikinio meno centras. 1995 m. menotyrininkė Lolita Jablonskienė kuravo 6-ąją Baltijos trienalę – Baltijos šalių jaunųjų dailininkų kūrybos parodą „Misfits“ („Nepritapėliai“). Nuo šios parodos Baltijos trienalė pradėjo pristatyti įvairių kartų menininkus. 

Tuo metu Lietuvos menininkai pradėjo vis dažniau dalyvauti svarbiose tarptautinėse parodose ir bienalėse. Paraleliai plėtėsi ir Šiuolaikinio meno centre pristatomos kūrybos geografija ir įvairovė. 1998 m. ŠMC direktoriaus Kęstučio Kuizino kuruota Baltijos trienalė „Cool Places“ pristatė jau visų Šiaurės šalių menininkus, o 2002 m. parodoje „Traukos centras“ dalyvavo Vokietijos kuratoriaus Tobiaso Bergerio pakviesti menininkai, architektai ir teoretikai iš keleto skirtingų žemynų. 

Daugelį Baltijos trienalių, sekusių po 9-tosios, kuravo tarptautiniai kolektyvai. Parodų visumą ėmė stipriai formuoti ne tik jų, bet ir architektų bei dizainerių idėjos. Bendradarbiaujant su užsienio partneriais Baltijos trienalės parodos ir pristatymai surengti ir kitose Baltijos šalyse, Lenkijoje, Didžiojoje Britanijoje, o 2005 m. – net ir skrendančiame lėktuve.