Šį sekmadienį, paskutinę parodų veikimo dieną, kviečiame nemokamai apžiūrėti šias parodas:
Diane Arbus: retrospektyva spaudoje, 1960–1971
Makoto Aida. Diena ir naktis
Jason Dodge. Personalinė paroda
Šią savaitę dar galima apžiūrėti legendinės amerikiečių fotografės Diane’os Arbus darbus, išspausdintus Amerikos žurnalų puslapiuose tarp 1960 ir 1971 metų. Netradiciniais portretais garsėjusi menininkė per visą savo karjerą surengė tik dvi parodas, tačiau bendradarbiavo su daugybės žurnalų redakcijomis. Ši paroda, kurią sumanė Prancūzijos menininkas Pierre Leguillon, pirmą kartą buvo rodyta Kadist meno fonde Paryžiuje ir jau susilaukė išskirtinio žiūrovų ir kritikos dėmesio. Į Šiuolaikinio meno centrą paroda atvyko iš Olandijos, kur didžiausio menui skirto žurnalo „Metropolis M“ redaktorius jau spėjo tituluoti ją geriausia šių metų paroda. Retrospektyvą lydi nemokamas lietuvių kalba išleistas bukletas, kuris supažindina lankytojus su fotografės publikacijomis ir jos įtaka fotografijos menui.
Kitoje ŠMC vykstančioje parodoje didžiausio lankytojų dėmesio sulaukia Tokijo baro kopija, stebinanti savo mažumu. Parodos lankytojai kviečiami internetu bendrauti su menininkais ir meno pasaulio žmonėmis, apsilankiusiems tikrajame, lygiai tokio pat dydžio bare Japonijoje. Abu barus įrengė Japonijos menininkas Makoto Aida, kuris protestuoja prieš anglų kalbos dominavimą ir skatina bendrauti pasitelkiant savo sudarytus žodynus ir vaizdines priemones. Nors milžiniškas sieninės tapybos darbas, kurį Makoto Aida sukūrė japoniškų komiksų stiliumi, jau iškeliavo į parodą Vokietijoje, žiūrovai dar gali susipažinti su daugybe kitų šio autoriaus kūrinių, sukurtų Fluxus meno-pokšto dvasioje.
Berlyne gyvenančio konceptualisto Jasono Dodge’o paroda įnešė į Šiuolaikinio meno centrą gryno oro net ir tiesiogine šių žodžių prasme: menininko prašymu visiškai atnaujinta Šiaurinės parodų salės architektūra ir atverti stoglangiai. Tarp nedaugelio matomų parodos eksponatų – pagalvės, ant kurių yra miegoję tik mokslininkai, kurių tyrimai susiję su įvairiomis laiko sampratomis, ir jautrios svarstyklės, nukreiptos į įsivaizduojamą „pasaulio viršų“ – Šiaurę. Parodos žemėlapį pasiėmę žiūrovai sužinos ir apie kitus, nematomus parodos kūrinius, kurie saugomi to paties pastato sienose ar banko saugykloje Kaune.
Visos trys parodos šią savaitę dar veiks kasdien nuo 12 iki 20 valandos. Bilieto kaina 8 litai, studentams ir moksleiviams – 4 litai, paskutinę parodos dieną – šį sekmadienį – lankymas nemokamas.
Plačiau apie šias parodas: http://www.cac.lt/lt/exhibitions
Iliustracija: Pierre Leguillon parodos “Diane Arbus: retrospektyva spaudoje, 1960-1971” ekspozicijos fragmentas. Fotografas: Kęstutis Stoškus
Diane’os Arbus retrospektyva organizuota bendradarbiaujant su Amerikos centru ir Prancūzų kultūros centru Vilniuje.