Liepos 31 d., 16 val. ŠMC skaitykloje

Kviečiame į 14-osios Baltijos trienalės edukacinės programos užsiėmimą skirtą performaso menui, kurį ves menininkas Denisas Kolomyckis.

Įvairūs performatyvūs veiksmai ir principai pasitelkiami akcijose, manifestacijose, refleksijose, pozicijos ar opozicijos išsakyme tiesiogiai veikia ne tik meno ir kultūros lauką. Performatyvūs veiksmai gali daryti įtaką mūsų įsitikinimams kokia turėtų būti demokratinė sistema, kaip mes galime prie jos prisidėti, kaip ją formuoti ir joje veikti.

Menininkas Denisas Kolomyckis nuo 2014 metų vykdo edukacinį performatyvų tyrimą, kuris jau buvo pristatytas meno institucijose Armėnijoje, Gruzijoje, Ukrainoje, Estijoje ir Lietuvoje. Įprastai tyrimas ir užsiėmimai trunka tris dienas ir apima įvadą, analizę, praktinį įgyvendinimą, edukacinį veiksmo atlikimą ir refleksiją. „Baltijos trienalės“ edukacijos programoje šis tyrimas bus kiek susiaurintas – kviečiame į edukacinio veiksmo atlikimą ir refleksiją po jo.

Formos ar patyriminis elementas grupėje, kurioje edukacinis veiksmas atliekamas kartu, apibrėžia fragmentuotą pasirinkimų amplitudę. Šio edukacinio veiksmo pasekmėse atsiranda transgresyvus individo atskyrimas per bendruomeninį ir grupinį nesusikalbėjimą. Paraštėse neįvardintos aplinkybės, transformuoja tradicinius koloboracijos principus ir iškelia pasimetimo atmosferą į pagrindinį jutiminį spektrą. Edukacinis veiksmas atliekamas grupėje, kiekvieną kartą turi skirtingą veikimo scenarijų ir garantuoti vieno ir užtvirtinto rezultato neįmanoma.

Vardiklių ar nevienareikšmikškos situacijos įvardinimas bei veikimas joje, taps pagrindine edukacinio veiksmo ašimi. Analizės procesai atsiradę po aktyvaus nesusipratimo ir pasimetimo, sudarys prielaidas refleksijai. O rezultatas liks dar viena papildančia istorija, kaip skirtingai ir nedviprasmiškai individualūs ir grupės dinamikos principai pamina mūsų nusistovėjusius veikimo principus.