Kuratoriaus ir rašytojo Raimundo Malašausko veikla primena įvairiais pavidalais besiskleidžiantį užšifruotą tekstą – asmenišką ir niekada neatsiveriantį iki galo. Kuratorė ir menotyrininkė Vanessa Desclaux jo veiklą apibūdina kaip „imančią domėn visą medžiagos tankį (…), nuolat dauginančią vaizdinius, veikimo būdus ir mąstymo formas“. Kuratorinėje Malašausko praktikoje, pasak Desclaux, esminėmis tampa metamorfozė ir kilmės bei krypties nebuvimas, o jo rašymas yra prisodrinta ir išplėstinė tokios dinamikos versija.

Raimundo Malašausko knygoje „Paper Exhibition“ (Sternberg Press, 2012) visa skleidžiasi kaip daugiaasmenė patirtis, į kurią įtraukiama daugybė redaktorių, autorių ir per kurią kuriamas dinamiškas, parodą primenantis reiškinys. „Paper Exhibition“, kaip teigia kuratorė Natalia Valencia, tapo „save kuruojančia knyga“. Ji nenuspėjama ir subversiška, įkvepianti, o tarpdisciplininio meno kūrėjos Audrey Cottin žodžiais – „puiki, nevykusi, nebaigta, įvilkta į visus [autoriaus] jausmus“.

Renginyje „Autopilotu paslapty“, kuris vyks Meno kritikos apdovanojimų kontekste, organizatoriai kviečia iš arčiau susipažinti su Malašausko savęs rašymo ir perrašymo praktika. Koks ryšys sieja ankstesnį gyvenimą bei darbą ir kaip save (iš naujo) apibrėžti rašant? Tai kertinė šio susitikimo tema. Renginyje taip pat bus proga žvilgtelėti į naujausius Malašausko darbus bei jo būsimus projektus.

 

Raimundas Malašauskas šiuo metu gyvena Briuselyje. Savo tekstuose ir kuruotuose projektuose jis dažnai kvestionuoja pačią parodos sąvoką, o rezultatas būna nenuspėjamas ir kupinas žaismės. 1995–2006 m. Malašauskas dirbo kuratoriumi Šiuolaikinio meno centre, 2007–2009 m. buvo buvo laisvuoju kuratoriumi „Artists Space“ meno erdvėje Niujorke. Malašauskas yra Loriso Gréaud operos „Cellar Door“ libreto bendraautoris (Palais de Tokyo, Paryžius, 2008), taip pat buvo vienas iš televizijos laidos ŠMC TV prodiuserių (2004–2006), kaip agentas dirbo prie parodos dOCUMENTA (13). 2012 m. jo tekstų rinktinę „Paper Exhibition“ išleido „Sternberg Press“. Jis taip pat buvo vienas iš 9-osios Baltijos trienalės kuratorių (2005), kuravo 9-ąją Mercosul bienalę (Porto Alegrė, 2019) ir 9-ąją Liverpulio bienalę (2017). Jo vaikystės piešiniai eksponuoti kaip Alixo Eynaudi choreografinės kompozicijos dalis (2019). Tarp naujausių Malašausko darbų – aštuonis mėnesius trukusi meno paroda „trust & confusion“ (Tai Kwun Contemporary, Honkongas, 2021), keturiolikos valandų garso ir performansų renginys „Marsas sugrįžta“ (Mykolo Žilinsko dailės galerija, Kaunas) ir paroda „Raamvertelling“ (De Ateliers, Amsterdamas). Šiuo metu jis rengia antrąją savo tekstų rinktinę pavadinimu „Suzon“, ji bus išleista jau šiemet.