Gegužės 19 d., ketvirtadienį, 19 val. ŠMC kino salėje

Eglės Budvytytės parodos „Riedlenčių malda arba Kakta žemiau širdies“ proga, Šiuolaikinio meno centras kviečia į menininkės videofilmų peržiūrą ŠMC kino salėje.

Kūrinius pristatys autorė kartu su kuratore Rūta Junevičiūte. Pristatymas vyks lietuvių kalba. Filmai rodomi anglų kalba be lietuviškų subtitrų. Renginys nemokamas.

Leap (liet. „Šuolis“), 2009, 05:50 min, HD video
Filmo protagonistai – pusiau paukščių, pusiau žmonių bendruomenė, kurios nariai tiki, jog „tik šokinėjant pasiektos mintys turi vertę“.

Magicians (liet. „Magai“) , 2011, 05:56 min, HD video
Trumpame filme pasirodo pelėdos, seni vyrai, pelkės ir vaikai. Jie niekada nebūtų susitikę, jei ne autoriaus pasakojimas, tyčia paremtas visiškai klaidinga reiškinių interpretacija.

As if You Are Catching the Bomb (liet. „Tarsi gaudytum bombą“), 2013, 16 min, HD video, kurta kartu su Bartu Groenendaalu
Sunkiai sužeista auka manipuliuoja bankų rajono darbuotojais, prašydama jų pozuoti pagal populiarius vaizdinius iš neseniai vykusių sukilimų.
Filmas yra viena iš projekto „Psichomagijos veiksmai miestui“ dalių, pristatytų „De Appel” šiuolaikinio meno centre Amsterdame.

Shaking Children (liet. „Kretantys vaikai“), 2013, 5:30 min, HD video, kurta kartu su Bartu Groenendaalu
Menininkų kolektyvas pradinėje mokykloje inicijavo kratymosi dirbtuves. Kratymosi technika gali būti naudojama kaip fizinė priemonė, skatinanti nepaklusnumą. Dirbtuvės tapo simboliniu gestu, siūlančiu peržengti įprasto erdvėlaikio schemą ir socialinės kontrolės mechanizmus, diegiamus švietimo įstaigose.
Filmas yra viena iš projekto „Psichomagijos veiksmai miestui“ dalių.

In the Absence of Miracles: the Twilight and the Loop (liet. „Stebuklams neatvykstant: prieblanda ir kilpa“), 2015–2016, 35 min, HD video, kurta kartu su Bartu Groenendaalu
Kai šeimyna, bekeliaudama automobiliu, pameta kelią miesto pakraštyje, prasideda netikėti įvykiai: prie kompanijos prisijungia žuvies kaukę dėvintis ir apokaliptines vizijas kliedintis vyras; seneliai, apsitaisę seniai mirusių kino žvaigždžių atvaizdais, šėlsta šokių vakarėlyje prie laužo; sutemus parke haliucinogeniniai augalai pastoja šeimai kelią, kol du nuogi ir ištroškę šokėjai, kurie tariasi žiną kelią garažo link, galiausiai pavagia jų mašiną.

Eglė Budvytytė (g. 1982 m.) Eglė Budvytytė kuria performatyvias ir kinematografines situacijas, kuriose tiria kūno galimybę keisti viešosios erdvės formuojamas elgesio normas. Autentiškas judėjimas kontrastuoja su racionalia standartizuojančia miesto schema. Manevruojama tarp kasdienės ir režisuotos elgsenos, ieškoma plyšių, kur randasi neįprasto, koduoto elgesio grupuotės. Atsispiriant nuo dokumentikos (tiek kino kalbos klišių, tiek miesto realijų ar urbanistinių procesų pagimdytų socialinių grupių) Budvytytė savo filmais bei įvykiais viešoje erdvėje kuria poetinius komentarus, klaidindama įprastus žiūrovo lūkesčius ir siekdama priminti, kad kaitos potencialas slypi vaizduotėje.

Menininkė gyvena Briuselyje ir Amsterdame. 2000–2004 metais ji studijavo fotografiją ir videomeną Vilniaus dailės akademijoje, 2006–2008 m. tęsė studijas Pieto Zwarto institute Roterdame. Pastaraisiais metais jos darbai pristatyti Bazelio meno mugės „LISTE“ 11-ajame performanso projekte Šveicarijoje (2015), „STUK“ meno centre Levene, Belgijoje (2015), parodoje „Sculpture International Rotterdam“ Nyderlanduose (2015), „Moderna Museet“ Malmėje, Švedijoje (2014), 19-oje Sidnėjaus bienalėje (2014), Ohajo Šiuolaikinio meno centre, JAV (2014), „Palais de Tokyo“ meno centre Paryžiuje (2013) ir Baltijos tarptautinio meno trienalėje Vilniuje (2013).

Iliustracija: kadras iš video filmo „Shaking Children“ (rež. Eglė Budvytytė, Baart Groenendaal, 2013)