Vienos dienos gana, Viljamai,
jei galėčiau iš ryto pamatyti tavo piešinius
ir paskui, prie lango, suvalgytume kažką pietų.
Tuomet išeitume pasivaikščioti ir pasėdėti pavėsyje,
tylom apžiūrėtume praeivius.
Kai jau būsiu pavargęs nuo šviesos ir lietaus,
ir į galvą nebetilps veidai,
būtų smagu išgirsti vieną iš tavo pasakojimų –
žiūrint į snaiges ar raustantį saulėlydį.
Vienos dienos gana, jei duosi man ir naktį.
Pažadu, nebraižysiu žvaigždynų peiliu danguje
darydamas ką paprasto, pasistengsiu, kaip ir tu, mesti tinklą.
Ir mūsų vakardiena, kaip bet kuris rytojus, bus dabarties dovana.

Ši paroda – tai dienos trukmės kelionė, istorija, kurios veiksmas keičiasi panašiai kaip šviesa dienai bėgant ar kaip kartais keičiasi nuotaika. Ir jei nėra geresnio meto žiūrėti į piešinius nei rytas, vakaras tinka klausytis pasakojimų. Paroda yra prieš tave, bet ne visa iškart. Tapydamas egzotišką paukštį irgi negali paprašyti jo sustingti ir pozuoti – paukštį pirmiausia reikėtų nudobti, pririšti arba jam praskridus bandyti atsiminti, koks jis. Koks tapytojas galėtų tokią būtybę atkurti? Arba įsivaizduok, kad turi paaiškinti, kas yra debesis, tam, kuris nėra nė vieno matęs.

– Programa kasdien –

12:00–13:00
ŠANSAS GEOMETRIJAI
piešiniai

16:00–19:00
H
choreografija pasislėpusioms nuogoms figūroms

18:30–19:00
VASARA NĖRA ŽIEMOS PRIZAS
estafete perduodamas performansas

19:00–19:15
KILIMO AUKŠTYN TEORIJA
filmas, sukurtas bendradarbiaujant su Caribic Residency

20:00
KATASTROFA YRA PRIEGLOBSTIS
choras

20:00–12:00
PAPRASTA UŽDUOTIS

– Parodos metu –

I GIOCATORI (ŽAIDĖJAI)
ALEX CECCHETTI IR LIUDVIKAS BUKLYS
žaidimas-pokalbis
Vasario 29 d. 18:00
Šiuolaikinio meno centre, kino salėje

BAIMĖJ IR NUOSTABOJ
performansas-filmavimas

I dalis: Kovo 10 d. 15:00
Nacionalinio operos ir baleto teatro foje, Vienuolio g. 1

II dalis: Kovo 15 d. 17:30.
A. Mickevičiaus bibliotekos skaitykloje, Trakų g. 11

Alex Cecchetti gyvena ir dirba Paryžiuje, nors yra gimęs Italijoje. Menininkas kuria pasitelkdamas skulptūros, video, performanso ir tapybos priemones, išranda savitus kūrybos metodus manipuliuodamas objektais, idėjomis bei kalba. Jo kūryboje svarbūs procesas ir atsitiktinumai: į performansus įtraukiama publika ir jos reakcijos, dialogai su kitais menininkais. Dalis jo kūrinių – Trečiadienio salonas (The Wednesday Salon/Salon du Mercredi) ir Žaidėjai (I Giocatori/The Players) – tai performansai-susitikimai, organizuojami jau keletą metų.

Naujausiųjų autoriaus projektų sąraše – paroda su prancūzų menininku Marku Geffriaud Jeu de Paume centre Paryžiuje bei šios parodos proga išleista jo parašyta knyga Police Returns to the Magic Shop, taip pat – performansas Strėlių pokalbis (The Conversation of the Arrows) Paryžiaus Pompidou centre 2011 m. rudenį. Vilniaus auditorijai Alex Cecchetti jau truputi pažįstamas iš 2011 m. lapkritį vykusios Three Uses of the Knife renginių serijos, kurioje atliko tris savo performansus bendru pavadinimu Naktį blogų žodžių nematyti (At Night Bad Words Cannot Be Seen).

Projekto partneris: Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras.

Parodą remia Prancūzų institutas Vilniuje.

Paroda įgyvendinta Europos Sąjungos programos Kultūra 2007–2013 finansuojamo projekto Survival Kit rėmuose.

Projekto kuratorės: Virginija Januškevičiūtė, Monika Lipšic, Inesa Pavlovskaitė.

Iliustracija: Alex Cecchetti atlieka performansą V. Mykolaičio-Putino bute-muziejuje renginio Three Uses of the Knife metu 2011 m. (Juliaus Balčikonio nuotrauka)