Paroda „Darbas viename kadre“ (Labour in a Single Shot) – tai XXI a. žmogaus darbo enciklopedija, vaizduojanti darbo procesus penkiolikoje šalių penkiuose kontinentuose. Dvidešimtyje įvairių pasaulio miestų, taip pat ir Venecijos bienalėje (2015), viešėjusi paroda atkeliauja į Vilnių. Parodą papildys Haruno Farocki sukurtų filmų programa suaugusiems ir vaikams, rodoma ŠMC kino salėje.
Videomenininkas Harunas Farocki ir kuratorė Antje Ehmann trejus metus keliaudami po pasaulį pakvietė apie 400 kino kūrėjų patyrinėti darbo procesus savo šalyse ir gyvenamojoje aplinkoje. Kokie darbai yra tradiciniai, o kokie naujoviški? Kas yra apmokamas ir neapmokamas, fizinis ir intelektualinis, formalus ir neformalus, materialus ir nematerialus darbas? Filmo kūrėjai ir videomenininkai Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikoje, Azijoje ir Europoje bandė išsiaiškinti, ką šiandien apskritai reiškia sąvoka „darbas“.
Įvairiuose miestuose rengtų kūrybinių dirbtuvių dalyviams buvo iškeltos trys sąlygos: filmo trukmė neturi viršyti dviejų minučių, filmas turi būti apie darbą, negalima naudoti montažo. Šio projekto rezultatas – paroda iš mirgančių ekranų miško, kurių kiekvienas reprezentuoja atskirą miestą: Bengalūrą, Berlyną, Bostoną, Buenos Aires, Kairą, Ženevą, Hangdžou, Hanojų, Johanesburgą, Lisaboną, Lodzę, Meksiką, Maskvą, Rio de Žaneirą ir Tel Avivą.
„Jei norėčiau nežemiškai būtybei iš kitos planetos paaiškinti, kaip atrodo mūsų pasaulis, kokiais darbo instrumentais Žemėje naudojasi žmogus bei kuo jis maitinasi, taip pat kas tuo pačiu metu vyksta 15-oje žemės taškų, nusiųsčiau jai filmų kolekciją, atrinktą iš šių 450-ies. O dar geriau – visus juos iš karto“, – taip apie parodą kalbėjo amerikiečių televizijos prodiuseris ir režisierius Prof. Geoffrey Poisteris.
Praėjus šešioms savaitėms po paskutinių kūrybinių dirbtuvių Berlyno videomenininkas Harunas Farocki netikėtai mirė 2014 m. liepos 30 d. Berlyno menininkai Alice Creischer ir Andreas Siekmannas, prie projekto prisidėję grafinėmis piktogramomis, tuomet sakė: „Savo paskutiniuoju didžiu projektu Harunas norėjo apkabinti visą pasaulį.“
Parodos atidarymą ŠMC lydės Haruno Farocki filmo „Darbininkai išeina iš fabriko“ (Arbeiter verlassen die Fabrik, 36 min., 1995) peržiūros ŠMC kino salėje. Atidarymo vakarą filmas suksis nuolat, o atidarymo savaitgalį, birželio 17 ir 18 d., jis bus rodomas kas valandą, pradedant 12 ir baigiant 19 val. Dar kartą filmas bus pristatomas žiūrovams parodos uždarymo savaitgalį rugpjūčio 4–6 d. Filmas rodomas originalo kalba su lietuviškais subtitrais.
Parodos metu ŠMC ir Goetheʼs institutas Vilniuje kvies žiūrovus plačiau susipažinti su darbo tema režisieriaus Haruno Farocki kūryboje. ŠMC kino salėje birželio 21 d. 18 val. bus rodomas jo filmas „Palyginimui“ (Zum Vergleich, 61 min., 2009), birželio 22 d. 18 val. – „Sauerbruch Hutton architektai“ (Sauerbruch Hutton Architekten, 73 min., 2014), birželio 23 d. 18 val. – „Niekuo nerizikuojama“ (Nicht ohne Risiko, 50 min., 2004). Šie trys filmai rodomi originalo kalba su angliškais subtitrais.
Pirmą kartą po Farocki mirties Vilniuje vėl bus rengiamos kūrybinės dirbtuvės. Jas ves dokumentinių filmų kūrėja Eva Stotz, kurią tęsti projektą pakvietė Antje Ehmann. Kūrybinės dirbtuvės prasidės 2017 m. liepos 12 d. bendradarbiaujant su Šiuolaikinio meno centru (ŠMC) ir Audiovizualinių menų industrijos inkubatoriumi (AMII).
HARUN FAROCKI (1944–2014) buvo žinomas vokiečių filmų kūrėjas, rašytojas ir dėstytojas. Nuo 1966 m. jis sukūrė daugiau nei 100 filmų televizijai ir didžiajam ekranui: dokumentinių filmų, naratyvinių filmų, filmų-esė, laidų vaikams. Nuo 1996 m. aktyviai dalyvavo svarbiose meno parodose muziejuose ir galerijose visame pasaulyje, tarp kurių – Manifesta 11, documenta 12, Venecijos bienalės ir kitos.
ANTJE EHMANN (g. 1968 Vokietijoje) yra kuratorė, rašytoja ir menininkė, gyvenanti ir dirbanti Berlyne. Daugelį metų ji aktyviai dirbo su Farocki. Jos naujausios kuruotos parodos: „Harun Farocki. Another Kind of Empathy“ (su Carlesu Guerra) Antoni Tàpieso fonde Barselonoje (2016), „Harun Farocki. What is at Stake“ (su Carlesu Guerra) IVAM Valensijoje, Ispanijoje (2016), „Labour in a Single Shot“ 56-ojoje Venecijos Bienalėje (2015), Haus der Kulturen der Welt Berlyne (2015), MUAC Meksike (2014) ir Tel Avivo Šiuolaikinio meno muziejuje (2013). Taip pat: „Harun Farocki. 4 films from 1967-1997. An Homage“ projektų erdvėje àngels barcelona (2014); „Between Eye and Hand“ (Hotel Pythagoras, Samas, Graikija, 2012); „Serious Games. War – Media – Art“ (Mathildenhöhe, Darmštatas, Vokietija, 2011) ir daugelis kitų.