Orumas – tai visa persmelkianti šiuolaikybės ir kūrybos būklė, neišsenkantis poreikis, apie kurį nebeišeina negalvoti. Šiame žodyje užkoduota ta nuotaika, kai juokai baigiasi, bet dėl to nepasidaro nebelinksma – tada galime per save, kitus, išorinį ir vidinį pasaulį permąstyti su realybe prasilenkusias ekonomines viltis, bendruomeniškumo poreikį, tėvų lūkesčius, protesto prasmę, meno istorijos retro-verpetus. Viską, kas sudaro ir palaiko kiekvieno asmeninį ir mūsų visų stuburą nenuspėjamų jėgų ir procesų akivaizdoje.
„JCDecaux premija“ – tai trečius metus Šiuolaikinio meno centro ir „JCDecaux“ vykdomas parodų ciklas, siekiantis skatinti jaunųjų Lietuvos menininkų kūrybą, jos sklaidą Lietuvoje ir užsienyje bei visuomenės susidomėjimą šiuolaikiniu menu. Penki „JCDecaux premijos“ parodos dalyviai buvo atrinkti atviro šaukimo metu. Tarptautinė šiuolaikinio meno kūrėjų, kuratorių ir tyrėjų komisija išriks premijos laureatą, kuriam bus skirta „JCDecaux“ įsteigta vienkartinė 3000-ų eurų dydžio premija.
APIE MENININKUS
GABRIELĖ ADOMAITYTĖ (g. 1994 m.) 2017 m. baigė skulptūros studijas Vilniaus dailės akademijoje, o šiuo metu gyvena ir dirba Amsterdame, kur dalyvauja „De Ateliers“ rezidencijoje. Pagrindinė menininkės naudojama ir tiriama medija – tapyba. Medijos ribų ir specifiškumo klausimai bei vaizdavimo problematika dominuoja jos kūrybiniame procese, kuriame dažniausiai pasirenkama analoginių ir skaitmeninių prietaisų pagalba išgaunama vaizdinija. „JCDecaux premijos“ parodai rengiamas kūrinys tirs skaudžių asmeninių išgyvenimų pasekmes, netekties ir buvimo šeimoje temas, nevengiant autobiografinių detalių ir sukuriant platformą žmogiškųjų ryšių bei identiteto apmąstymui.
MATAS JANUŠONIS (g. 1994 m.) šiuo metu siekia magistro laipsnio VDA skulptūros katedroje. Savo kūryboje permąsto plokštumos ir erdvinio kūno santykį, naudodamas ready-made objektus, buitiškus, techniškus ir archetipiškus daiktus, pasitelkdamas formos ir mastelio perkonstravimą. Taip menininkas kuria kinetines skulptūras, naudodamas garsą tiria, kaip jis gali paveikti formą. „JCDecaux premijos“ parodoje Matas Janušonis planuoja kurti skulptūrinę instaliaciją iš objektų, analizuojančių erdvės ir garso problematiką, ir ieškoti kažko naujo keičiant nusistovėjusį požiūrį į mus supančio pasaulio simbolius bei elementus.
GODA PALEKAITĖ (g. 1987 m.) yra šiuolaikinio teatro ir performanso kūrėja bei tyrėja, savo darbuose jungianti antropologines ir menines praktikas. Ji dirba su ilgalaikiais projektais, nagrinėjančiais istorijos naratyvų, kolektyvinės vaizduotės bei kūrybiškumo sąlygų temas, kurdama performansus, scenografiją, instaliacijas bei leidinius. Goda Palekaitė baigė scenografijos bakalaurą Vilniaus dailės akademijoje bei kultūrinės ir socialinės antropologijos magistrą Vienos universitete. Šiuo metu ji gyvena Vilniuje ir Briuselyje, kur dalyvauja „a.pass“ meninių tyrimų instituto programoje. Pasiūlymas JCDecaux premijos konkursui kilo iš susidomėjimo konkrečia istorine asmenybe bei istorijos konstravimo ir naikinimo mechanizmais, mąstant apie seną ir stigmatizuotą išradimą – politinį anarchizmą kaip archeologinį radinį, vertą išviešinimo.
ANASTASIJA SOSUNOVA (g. 1993 m.) yra vizualaus meno kūrėja, gyvenanti Vilniuje. Jos kūryba susideda iš videodarbų, grafikos, įvietintų instaliacijų ir skulptūrų, kurių temine ašimi tampa šiuolaikinės kultūros ir biopolitikos dėsniai. Menininkė baigė grafikos meno bakalauro studijas ir apsigynė skulptūros magistrą Vilniaus dailės akademijoje, buvo Rupert alternatyvios edukacijos programos dalyvė. Ji aktyviai dalyvauja parodose skirtingose Europos šalyse ir JAV, eksponuoja darbus meno institucijose ir nestandartinėse miesto bei gamtos erdvėse. JCDecaux premijos ekspozicijai Anastasija Sosunova planuoja sukurti videoinstaliaciją, tyrinėjančią skirtingus kelius, šių laikų žmones atvedančius į tikėjimą.
„PINIGŲ UOSTO“ kolektyvą sudaro DJ $TOCKER, Ieva Sriebaliūtė (g. 1993 m.) ir Paul Paper (g. 1985 m.). DJ $TOCKER – anoniminis elektroninės muzikos prodiuseris, savo kompozicijose naudojantis laisvai prieinamus garso šablonus, gausius simbolinių nuorodų į interneto kultūrą bei vartotojiškumo praktikas. Ieva Sriebaliūtė – politologė, baigusi politikos mokslų bakalauro studijas Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute ir Švedijos Lundo Universitete įgijusi Europos politikos magistro laipsnį. Paul Paper – menininkas ir kuratorius, dirbantis su atvaizdo ir šiuolaikinių technologijų sąveikomis. „Pinigų uostas“ – fiktyvios „ofšorinės“ įmonės projektas, siūlantis pažvelgti į globalią mokesčių slėpimo užjūrio kompanijose problemą ir paliesti tokius jos aspektus kaip nebylus kolonializmo palikimas bei įtemptas teisingumo ir asmeninės naudos santykis.