Kviečiame jus į kuratoriaus ir edukatoriaus Henko Slagerio (Nyderlandai) paskaitą „Post-Research Turn“ (liet. „Kas gali nutikti po tyrimo posūkio mene“) ŠMC skaitykloje vasario 27 d. 18 val.
Kiek vis dar galima klausti kas yra tas meninis tyrimas ir koks jo poveikis menininkams – verčiau pabandykime pažiūrėti kiek jis gali būti naudingas šiuo metu ir ateityje, kol jo dar iki galo nesupainiojo instituciniai saitai?
Henkas Slageris šiemet kuruoja Bukarešto bienalę (BB9) ir referuodamas į ją paskaitoje kalbės apie vis dar nedisciplinuoto meninio tyrimo ateities scenarijus. Šiam tikslui jis pasitelks keletą teiginių, peržaidžiančių tris konceptualias sritis (kūrybinę praktiką, meninį mąstymą bei kuratorines strategijas), kurios sąveikauja meninio tyrimo metu. Šios mintys kartu su šiuolaikybės permąstymu pagrindžia 9-osios Bukarešto bienalės „Farewell to Research“, („Lik sveikas, tyrime!“) kuratorinį pasakojimą. Ši bienalė vyks 2020-ųjų birželį kaip tęstinis procesas, susidedantis iš eilės paskaitų, tyrimo laboratorijų, performatyvių renginių, kuratorinių seminarų, simpoziumo ir leidinių.
Paskaita taip pat siekia kontekstualizuoti parodoje „Galva su daug minčių“ dalyvaujančių tiriančių menininkų ir meno doktorantų veiklų trajektorijas.
Paskaita vykdoma bendradarbiaujant su Vilniaus dailės akademijos meno doktorantūros programa bei moderuojant Vytautui Michelkevičiui.
Renginys vyks anglų kalba.
Henkas Slageris yra Utrechto menų universiteto (MaHKU) dekanas ir meninio tyrimo profesorius. Jis daugiau kaip 15 metų dalyvauja diskusijoje apie meninį tyrimą. 2004-aisiais kartu su Jan Kaila ir Gertrud Sandqvist įkūrė tinklą EARN (the European Artistic Research Network), kuris tyrinėja kaip meninis tyrimas veikia šiandieninę meno edukaciją. Jis taip pat yra dalyvavęs kaip tutorius VDA Nidos doktorantų mokykloje. Nesenai pasirodė jo knyga „Tyrimo malonumas“ (The Pleasure of Research, Hatje Cantz, Berlin 2015), kurioje jis aptaria tyrimo dėmenį kuratoriniuose ir edukaciniuose projektuose.
Henkas Slageris (ko)kuravo įvairius meno renginius ir projektus: Flash Cube (Leeum, Seoul, 2007), Translocalmotion (7th Shanghai Biennale 2008), Nameless Science (Apex Art, New York, 2009), As the Academy Turns (Collaborative project Manifesta, 2010), Tamara Kvesitadze: Any-medium-whatever (Georgian Pavilion, Venice Biennale, 2011), TAR – Temporary Autonomous Research (Amsterdam Pavilion, Shanghai Biennale 2012), Doing Research (dOCUMENTA 13, 2012), Offside Effect (1st Tbilisi Triennial, 2012), Joyful Wisdom (Parallel Project, Istanbul Biennial, 2013), Modernity 3.0 (80 WSE Gallery NYU New York, 2014), Aesthetic Jam (Parallel Project Taipei Biennial) and Experimentality (1st Research Pavilion, Venice Biennale, 2015), Asia Time (5th Guanzhou Triennial 2015-16), To Seminar (BAK, Utrecht, 2017), The Utopia of Access (2nd Research Pavilion, Venice Biennale 2017), Freedom, What was that all about? (7th Kuandu Biennale, Taipei 2018), Research Ecologies (3rd Research Pavilion, Venice Biennale 2019), 9th Bucharest Biennale (2020).