Šiuolaikinio meno centre Didžiojoje salėje nuo vasario 8 d. pradedama rodyti amerikiečių menininkės Sharon Lockhart solo paroda „Rudzienko“. Šią parodą lydės menininkės filmų programa ŠMC kino salėje. Lockhart filmai, kuriuose dominuoja vaikystės, brendimo bei darbo ir poilsio temos, trina ribas tarp kino ir fotografijos, meno ir etnografijos. Statiška kamera, kruopščios kompozicijos, laiko tėkmės pojūtis – tai, kas išskiria menininkės kinematografinį žvilgsnį į žmones ir erdves, kuriose jie gyvena ir dirba.

PROGRAMA

(I ciklas)
Vasario 9 d., šeštadienis, 16 val. „Podwórka“ (2009, 32 min.)
Vasario 19 d., antradienis, 19 val. „Rudzienko“ (2016, 53 min.)
Vasario 23 d., šeštadienis, 16 val.„Pietų pertrauka“ (Lunch Break, 2008, 83 min.) ir „Išėjimas“ (Exit, 2008, 41 min.)
Vasario 26 d., antradienį 19 val. „Dvigubas potvynis“ (Double Tide, 2009, 99 min.)

(II ciklas)
Kovo 16 d., šeštadienį 16 val. „Podwórka“ (2009, 32 min.)
Kovo 19 d., antradienį 19 val. „Rudzienko“ (2016, 53 min.)
Kovo 23 d., šeštadienį 16 val. „Pietų pertrauka“ (Lunch Break, 2008, 83 min.) ir „Išėjimas“ (Exit, 2008, 41 min.)Kovo 26 d. antradienį 19 val. „Dvigubas potvynis“ (Double Tide, 2009, 99 min.)

Įėjimas į filmų peržiūras nemokamas

Podwórka (2009, 32 min)

Filmo centre – Lodzės (Lenkija) miesto daugiabučių kiemai ir juose laiką leidžiantys vaikai. Atskirtos nuo gatvės triukšmo ir eismo, šios architektūrinės salelės pasirodo kaip urbanistinės žaidimų aikštelės, vaikų pasaulyje virstančios džiunglėmis, smėlio dėžėmis, futbolo aikštėmis. Podwórka yra sykiu ir specifinės vietos, ir vaikų išradingumo studija.

Kuriant šį filmą Lockhart susipažino su jauna lenkaite Milena. Šis netikėtas susitikimas virto artima draugyste ir jau daug metų trunkančiu kūrybiniu bendradarbiavimu.

Rudzienko (2016, kino teatro versija, 53 min)

Menininkė bendradarbiaudama su Jaunimo socioterapijos centro, įsikūrusio Rudzienko (Lenkija) miestelyje, gyventojomis, dvejus metus kūrė šį filmą. Ilgametei menininkės bičiulei Milenai patekus į šį centrą, Lockhart organizavo kūrybines dirbtuves ten gyvenančioms merginoms. Atsispirdamos nuo šių kolektyvinių veiklų, jos visos kartu vystė pokalbių ir judesio scenarijus, skirtus atlikti prieš kamerą. Filme matome merginas, panirusias į filosofinius pamąstymus ir buitinius pašnekesius bei užsiimančias įvairiausiomis veiklomis, nuo teatrinių iki kasdienių veiksmų, atskleidžiančių šių merginų jautrumą ir humaniškumą.

Pietų pertrauka (2008, 83 min)

Šis filmas yra didesnės kūrinių serijos, sukurtos menininkei metus praleidus su „Bath Iron Works“ laivų statytojų bendruomene Meino valstijoje (JAV), dalis. Kino kamerai lėtai slenkant ilgu gamyklos koridoriumi, matome keliasdešimt darbininkų, užsiimančių įvairiomis veiklomis pietų pertraukos metu: skaitančių miegančių, besišenkučiuojančių, pietaujančių. Šie vaizdai kartu su garso takeliu, sukurtu menininkei bendradarbiaujant su kompozitiore Becky Allen ir kino kūrėju Jamesu Benningu, reflektuoja atokvėpio nuo produktyvios veikos momentą.

Išėjimas (2008, 41 min)

Filmą sudaro penkios scenos, kuriose fiksuojamos penkios darbo dienos „Bath Iron Works“ laivų gamykloje, tiksliau, darbo dienų pabaigos darbininkams paliekant patalpas. Filmas subtiliai nurodo į brolių Lumière’ų filmą „Darbininkai, paliekantys fabriką“, jame skleidžiasi laiko tėkmės ir kasdienės patirties niuansai.

Dvigubas potvynis (2009, 99 min)

Dusyk per dieną, saulei tik patekėjus ir leidžiantis, moteris lėtai traukia sunkias roges, kurias ji naudoja rinkdama moliuskus atoslūgių metu. Ketvirtasis Lockhart filmas darbo tema (po „Nō“, „Pietų pertraukos“ ir „Išėjimo“, kurių paskutinieji du rodomi menininkės filmų programoje) supažindina žiūrovus su menkai pažįstama daug fizinių jėgų reikalaujančia rutina, kuri filme veriasi per poetinį žvilgsnį į kraštovaizdį.