Gegužės 7 d., trečiadienį, 18 val. Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) vyks rašytojo Ido Nahari ir menininkės Anastasios Sosunovos pokalbis.

Vaiduokliai, regis, apsėsti nekilnojamojo turto. Įvairių kultūrų siaubo istorijose jie nuolat vaidenasi beveik vien privačiuose pastatuose: klajojančios dvasios užvaldo žmonių namus, fantomai įsikuria dvaruose arba užsibūna pilyse ilgiau, nei pageidautų jų šeimininkai. Pasakojimai prie laužo, gotikinė literatūra ir animaciniai filmai mums įdiegė prielaidą, kad apleisti pastatai yra ideali vieta paranormaliems reiškiniams. Tačiau kodėl? 

Pokalbio su Anastasia Sosunova metu Ido Nahari narplios meninės ir politinės vaiduoklių istorijos gijas, darydamas prielaidą, kad nekilnojamojo turto (už)valdymas yra neabejotinai susijęs su antgamtiniu užvaldymu – arba apsėdimu. Rinkdami šią idėją patvirtinančius argumentus, Nahari ir Sosunova siūlys pasvarstyti: gal mūsų „aptvėrimas“ atvėrė portalą į antgamtinį pasaulį?

Renginys nemokamas ir vyks anglų kalba. 

 

IDO NAHARI – rašytojas ir tyrėjas, šiuo metu siekiantis sociologijos daktaro laipsnio. Anksčiau dirbo gatvės laikraščio „Arts of the Working Class“ redaktoriumi, o jo paties tekstai taip pat buvo publikuoti įvairiuose žurnaluose ir periodiniuose leidiniuose. Nahari yra skaitęs paskaitų muziejuose bei akademinėse institucijose JAV ir Europoje.  

ANASTASIA SOSUNOVA  – išskirtinė savo kartos menininkė, plačiai pristatoma Lietuvos ir tarptautiniame meno kontekste. Pagrindinės jos kūrybos temos – įvairialypės ženklų ir tikėjimo sąsajos šiuolaikinėje visuomenėje, joje gajos maginės mąstysenos apraiškos ir bendruomenių telkimosi procesai. Pastaraisiais metais menininkės kūriniai buvo pristatyti Gvangdžu, Kauno ir Liono bienalėse bei svarbiose meno erdvėse Austrijoje, Italijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Latvijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Suomijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje. Personalinės Sosunovos parodos 2023–2024 m. vyko „Editorial“ projektų erdvėje Vilniuje, „Arsenal“ meno centre Balstogėje ir menininkei atstovaujančioje galerijoje „eastcontemporary“ Milane.