„Trikdantis, šiurpulingas jausmas: kažkas gigantiškas iškraipo pačią erdvę. Priverčia mus matyti kitaip. Traukia ir stumia objektus, milžiniškus objektus: radijo teleskopą, kalnų masyvą. Hiperobjektas: kažkas toks didelis, taip plačiai pasklidęs erdvėlaikyje, kad mes negalime į jį parodyti pirštu. Kažkas, kas pranoksta mums įprastus mastelius ir patį pasaulį bei „objekto“ ir „subjekto“ kategorijas. Mes jį juntame anamorfiškai: kaip visa ko iškreiptumą. Kaip lęšį…“
Timothy Morton, „Tu esi kirmgraužoje“, tekstas šiai parodai, 2015

Emilija Škarnulytė yra menininkė, baigusi skulptūros studijas Breros institute Milane, Italijoje, ir šiuolaikinio meno magistro studijas Tromsės meno akademijoje Norvegijoje. Jos filmai rodyti daugelyje tarptautinių filmų festivalių, tarp jų: Oberhauzeno, „Hors Pistes“, Edinburgo, San Paulo, „Lumen Nyc“, „Message to a Man“ festivaliuose, o taip pat parodoje „Manifesta 10“ (2014) ir San Paulo bienalėje (2014).

 

PARODOS RENGINIAI

Lapkričio 27 d., penktadienį, 18 val. (atidarymo metu)
VLBI algoritminė kompozicija, sudaryta iš kvazarų signalų

Kvazarai yra masyvūs ir labai nuotolę dangaus objektai, skleidžiantys itin didelį energijos kiekį. VLBI naudojama nustatant tikslią Žemės poziciją ir judėjimą. Šie parametrai yra labai svarbūs kalibruojant satelitines navigacijos sistemas ir matavimus. VLBI muzikos kompozitorius – Oeyvindas Brandtseggas (Norvegija).

 

Lapkričio 28 d., šeštadienį, 18val.
Pokalbis su filosofu Timothy’iu Mortonu: „Tu esi kirmgraužoje“

Timothy’is Mortonas yra Rice universiteto anglų filologijos profesorius, objektinės orientacijos filosofijos judėjimo atstovas. Savo darbuose Morton nagrinėja ryšius tarp į objektą orientuotos minties ir ekologijos. 2010 m. jis pasitelkė kompiuterinių mokslų sąvoką „hiperobjektas“, apibūdinančią daugiamačius nelokalius reiškinius, norėdamas paaiškinti labai plačiai laike ir erdvėje pasklidusius objektus, kurių neįmanoma suvokti įprastomis lokalumo kategorijomis. Jis yra knygų „Dark Ecology: For a Logic of Future Coexistence“ (Kolumbijos universiteto leidykla, ruošiama spaudai), „Nothing: Three Inquiries in Buddhism“ (Čikagos universiteto leidykla, 2015), „Hyperobjects: Philosophy and Ecology after the End of the World“ (Minesotos universiteto leidykla, 2013), „Realist Magic: Objects, Ontology, Causality“ („Open Humanities“ leidykla, 2013), „The Ecological Thought“ (Harvardo universiteto leidykla, 2010), „Ecology without Nature“ (Harvardo universiteto leidykla, 2007) bei kitų knygų ir straipsnių filosofijos, ekologijos, literatūros, muzikos, meno, dizaino ir maisto temomis. Mortonas reguliariai rašo savo tinklaraščiui.