Lauros Kaminskaitės solo paroda „Double double“ didžiojoje ŠMC salėje – tai iki šiol išsamiausia šios menininkės kūrybos apžvalga. Čia pristatomi naujausi menininkės kūriniai ir scenarijai, o taip pat – naujos kai kurių paskutiniojo dešimtmečio kūrinių versijos.
Vilniuje gyvenanti menininkė kuria įvykius – tam ji pasitelkia objektus, kalbą, abstrakčias formas, subtiliai keičia nusistovėjusias rutinas ir įprastas situacijas. Naudodama gerai pažįstamus ir tiksliai parinktus tarpininkavimo procesus, ji pasufleruoja įsivaizduojamus santykius, tekstūras, ritmus ir judesius, per kuriuos išsiskleidžia parodų, scenarijų ir pasakojimų choreografija. Tokiose kompozicijose lygia greta dalyvauja ir tai, kas vyksta dabar, ir praeities bei ateities įvykiai. Kaminskaitės meno kalba parazituoja įprastoje kalboje, įkurdama pažįstamose dalykuose naujas reikšmes.
Menininkės kūrybai būdingas skvarbus eksponavimo logikos suvokimas, kuris atsispindi ir jos kaip parodų architektės bei kuratorės veikloje. „Double double“ į patį parodos formatą kviečia pažvelgti kaip į tam tikrą technologiją – kaip į pratimą, skirtą informacijos išeksponavimui ir suvokimui. Paroda visuomet dalyvauja dvipusiame ryšyje su joje esančiais objektais, idėjomis ir sąveikomis: meno kūriniai atkartoja savo eksponavimo logiką, o paroda savo ruožtu atkartoja meno kūrinius ir su jais sutampa. Ši žaismė kuria tam tikrą judesio ir suvokimo stilių, tempą, susiejantį fizinius judesius su tuo, kaip juda mintys. Ateidamas į parodą atsineši į ją savo dieną, o išeini nešinas parodos ritmais ir logikomis. Kartais pats kūrinys pasirodo tik vėliau, o tuomet lieka aidėti mintyse ir netikėtai išnyra tolesnėse kelionėse. „Double double“ tikrina, kaip šis pažadas ir suvokimas keičia mūsų veiksmus ir mūsų santykius.
Parodoje ataidi dienos ir nakties gatvės gyvenimas; joje gausu urbanistinei aplinkai ir susibūrimo erdvėms būdingų eksponavimo būdų. Čia galima rasti platų laiptų maršą, primenantį didingas vietoves ir viešosios paskirties pastatus. Pora žmonių, panašių į gatvės mimus, savo subtiliais judesiais įkvepia parodai gyvybės. Rausva šviesa, užliejusi dalį parodos erdvės, kuria įsivaizduojamą spalvą ją matančiojo galvoje. „Double double“ – tai vieta socialiai būtybei, suteikianti erdvę pokalbiui ir minčių kelionėms. Niekada negali būti tikras, ko tikėtis, ir ar darkart apsilankius paroda bus tokia pat. Gali susidurti su kitais smalsiais individais, įsikūrusiais parodoje, mąstančiais, apžiūrinėjančiais, tyrinėjančiais, delsiančiais ir galbūt pasiruošusiais kuo nors pasidalinti. Garantuojame, kad bus apie ką, o gal ir su kuo pasikalbėti.
Laura Kaminskaitė (g. 1984) yra surengusi personalines parodas „P////AKT” (Amsterdamas); „Editorial“ (Vilnius); „Podium“ (Oslas), „Vermillon Sands“ (Kopenhaga) bei „Objectif Exhibitions“ (Anteverpenas). Jos darbai taip pat buvo pristatyti XII Kauno bienalėje (2019); projekte „Kilometer of Sculpture“ (2015), XII Baltijos trienalėje (2014-2016) bei grupinėse parodose Prahoje, Rygoje, Miunchene, Bergene, Malmėje, Romoje, Maskvoje ir kitur. Ji taip pat dažnai dirba kaip parodų architektė bei kuratorė.
„Post Brothers“ – kritinė iniciatyva, kuriai priklauso Matthew Post (g.1984 m. Los Andžele) – entuziastas, žodžių procesorius ir kuratorius, dirbantis mažame miestelyje šalia Balstogės, Lenkijoje. 2016-2019 m. Post Brothers dirbo kuratoriumi Miuncheno Kunstvereine. Jis kuravo parodas ir projektus Lenkijoje, Meksijoje, Kanadoje, JAV, Portugalijoje, Danijoje, Graikijoje, Estijoje, Vokietijoje, Italijoje, Švedijoje ir daugelyje kitų šalių. Jo esė ir straipsniai publikuoti daugelyje meno ir kultūros žurnalų, menininkų knygose bei parodų kataloguose.