Parodos atidarymas birželio 20 d., penktadienį, 18 val.

Parodoje „Balastas“ eksponuojami kūriniai, kurie buvo sukurti Steinarui Haga Kristensenui bendradarbiaujant su Karen Eliot nuo 2006 m. iki dabar. Jų bendradarbiavimo būdą galima pavadinti telepatija – tai komunikacija, kuri įmanoma nenaudojant akivaizdžių fizinių ženklų. Tapybos darbai, skulptūros ir kitos intervencijos parodoje sukuria reginius, kurie gali būti apibūdinti kaip prieš tai minėtos telepatinės kolaboracijos geštaltai – raštų ir elementų konfigūracijos, kurios yra daugiau nei sudėtinių dalių suma. Pasak menininko, tokio bendradarbiavimo pagrindu sukurti kūriniai tyrinėja veržliajam modernizmui būdingo vienodumo galią.

Kaip foną minėtiems kūriniams Haga Kristensen sukūrė didelio formato plakatus –antrąjį planą nuo lubų iki grindų užpildantį 11 metrų ilgio diptiką. Diptike atvaizduoti 3D brėžiniai iš anksčiau vykusios šio menininko parodos – tai ir reprezentacija, ir tyrimas. Be to, šis diptikas iliustruoja idėją, kad atskiras eksponatas gali būti suvokiamas kaip tam tikras vaiduokliškas sudėtinės kompozicijos vaizdas.
Centrinę vietą parodoje užima 3D videoinstaliacija, kuri veikia kaip teatrališkas menininko komentaras apie kūrimo ir suvokimo prasmes bei kaip idealus dialogas tarp žiūrovų auditorijos ir ekspozicijos objektų kiek painiame parodos pasakojime.

Daugialypių tapatybių menininkė Karen Eliot susikūrė save kaip atsvarą vyrų dominavimui Neoistų judėjime. Nuo tada Eliot dalyvavo įvairiuose radikaliuose meniniuose projektuose. Anglų parapsichologo Ruperto Sheldrake‘o teorijų įtakoje Eliot meninė praktika yra paremta telepatiniu jautrumu. Kūrybinio proceso metu ji skleidžia itin stiprų lauką, kuriame tampa įmanomas biologinis ir metafizinis smegenų ir kūnų susijungimas. Menininkė tikina galinti pademonstruoti, kad jai patiriant stiprius vienodumų laukus, ji taip manipuliuoja kolektyvine atmintimi, jog gali nutraukti evoliucinį žmogaus ar bet kieno kito smegenų vystymąsi.

Haga Kristenseno montažai kuriami naudojant skirtingus meninius gestus, tarp kurių galime rasti scenarijus įvykiams, skulptūras, tapybą, videodarbus, performansus ir telepatinius tyrimus. Po to, kai publikavo savo kūrybos katalogą – dedikaciją Karen Eliot parodai „Retrospektyva – apie nesubjektyfikuotą asmenybę“ (2009), Haga Kristensen vystė teatrinius savo asambliažų skaitymus. Paskutiniu metu Haga Kristensen artimai dirbo su Karen Eliot. Jis teigia: „Mane stulbina Karen inteligencija ir kūrybinis jautrumas; man didelė garbė vėl bendradarbiauti su ja“.

Kuratorius: Valentinas Klimašauskas