Penktadienį, spalio 17 d., 19:00 ŠMC Kino salėje
Tai kubistinis tamsos lopas, skylė kokiame nors – nesvarbu kokiame – paviršiuje, ir vis tik – tikras daiktas, tik neišrankus savo fizinam pavidalui, neturintis konkrečios formos, toks, kuris prireikus gali būti susuktas, lankstomas, išpiltas, atspausdintas ar nudažytas. Jo elgesena tokia pat plastiška kaip ir jo forma.
Projektas „The Hole Idea“, prisitaikantis prie aplinkybių ir nuolat pasipildantis nauja informacija – tai paskaita, kurioje nagrinėjamos estetinės, filosofinės ir socio-politinės mobilaus plyšio galimybės. Mobilus plyšys – vienas svarbiausių fizinių kūnų animacijoje, dėl begalės, sakytum, atsitiktinių savo savybių galintis tapti konceptualiu instrumentu iracionalaus pasaulio refleksijai.
Pirmoji šios paskaitos versija buvo sukurta 2008 metais menininko Gintaro Didžiapetrio žurnalui „NINETY (#2)“. Vėliau ji pristatyta įvairiuose meno centruose ir renginiuose: Gruentaler 9 (Berlynas), 9-ojoje Šanchajaus bienalėje, Paleisje voor Volksvlijt (Amsterdamas), Will Brown (San Franciskas), ir COCO Kunstverein (Viena). Paskaitos fragmentai įvairiomis progomis ne kartą publikuoti tarptautiniuose leidiniuose.
Paskaita vyks anglų kalba.
—
„Post Brothers“ – kritinė iniciatyva, kuriai priklauso Matthew Post, nepriklausomas kuratorius ir rašytojas, dirbantis Balstogėje, Berlyne, Antverpe ir Oklende. Tarp naujausių jo kuruotų projektų – Karlo Larssono solo paroda „12 Hours“ Kahh galerijoje Berlyne, „The Excluded Third, Included“ Emanuel Layr galerijoje Vienoje ir Izos Tarasewicz solo paroda „Clinamen“ Xavery‘o Dunikowskio vardo skulptūros muziejuje („Królykarnia“) Varšuvoje. Jo tekstai publikuoti „Annual Magazine“, „The Baltic Notebooks of Anthony Blunt“, „Cura“, „Fillip“, „Kaleidoscope“, „Mousse“, „Nero“, „Art Papers“, „Pazmaker“, „Punkt“ ir „Spike Art Quarterly“ žurnaluose bei daugelyje katalogų ir menininkų leidinių.
—
Performatyvi paskaita „The Hole Idea“ yra pirmasis parodos „Prototipai“ (2014.XI.17–XII.31) renginys. „Prototipai“ – pilotinis XII Baltijos trienalės projektas, susidedantis iš keleto renginių, leidinių ir parodos ŠMC antrojo aukšto fasado lange – ten, kur iki šiol buvo įsikūrusi dalis ŠMC darbuotojų komandos. Daugelį metų šio kabineto duris varstę parodų lankytojai, ieškodavę už jų parodų pratęsimo, vietoj įprastinių durų šįkart ras naujas, kurias sukūrė Viktorija Rybakova, o už jų – Vilniaus senamiesčio panoramą, Maris Bišofs ir Antano Gerliko piešinius ir Piotro Bosackio filmą „Drakula“. 2014 metų gruodį sienos, kurioje sukasi naujosios durys, nebeliks, o pačios durys būsimose parodose virs keturšone širma. Jei įvairiausi instrumentai ar įrenginiai karts nuo karto pavadinami „tikrais meno kūriniais“, paroda „Prototipai“ apgręžia šią formulę ir klausia, ar šiuolaikinio meno kūriniai negalėtų būti instrumentais, modeliais ir konceptualiais įrankiais ką nors nuveikti ne meno kontekste. Paroda tęsiasi ir už ŠMC ribų – Salomėjos Neries gimnazijoje, kur bus įkurta Liudviko Buklio instaliacija. Menininko sukurtas švieslentes galima pamatyti boluojant koridoriuose pro mokyklos langus arba, iš arčiau užėjus į mokyklą antradieniais ir ketvirtadieniais nuo 16:00 iki 17:00.
Didžioji XII Baltijos trienalės paroda atsidarys Šiuolaikinio meno centre 2015-ųjų metų rudenį.
Parodos „Prototipai“ ir Trienalės renginių programą sekite ŠMC tinklapyje.