Šiuolaikinio meno centras džiaugiasi galėdamas pakviesti moksleivių grupes dalyvauti edukacinėse programose ir ekskursijose po šiuo metu veikiančias parodas:
„Diena – naktis”
Jeigu viskas visuomet turėtų prasmę, gyvenimas taptų išties nuobodus ir lėkštas, tačiau gal ir laimingas. Kiekvienas iš mūsų žinotume, ką turime nuveikti ir kuo tapti, suprastume vienas kitą be žodžių ir neturėtume prietarų ar miglotų įsitikinimų. Vis dėlto, kasdienybėje nuolat, kartais to net nepastebėdami, atsiduriame ant beprasmybės ir nežinios slenksčio, tarsi pasiklydę vertime. Ar šioje vietoje mus gali išgelbėti kalba? Ar turime bent menkiausią galimybę savo tikrovę išsemti žodžiais taip, kad nieko neliktų nutylėta? Apie tai diskutuosime vaikštinėdami po parodą „Anachronikos”, o ekskursijos pabaigoje žaisime žaidimą „Diena–naktis“ su savo pačių sukurtais objektais.
Edukacinis užsiėmimas skirtas visų amžiaus grupių moksleiviams.
„Spiralinė navigacija”
Diena iš dienos esame savo pačių koordinačių sistemos centre, o tai nulemia, kaip ir kokį pasaulį matome. Štai miestas mums ilgainiui tampa tarsi perregimas, kai imame pastebėti tik sau reikalingus ženklus bei gatves. Tokiu būdu mūsų kūnas atsirenka tik tuos aplinkos elementus, kurie yra praktiškai naudingi, o visa kita lieka tarsi apgaubta migla. Visai kitaip jaučiamės, kai atsiduriame nepažįstamoje vietoje. Tuomet kūnas atrodo be galo nerangus, gatvių šviesoforai, regis, rodo visas spalvas kartu, o vos įlipus šeštas metro pasirodo besąs devintas. Tuomet tam, kad nepasiklystume, prireikia naujos koordinačių sistemos, peržengiančios mūsų ribas, panašiai, kaip keliautojams jūroje buvo reikalinga Šiaurės žvaigždė. Ekskursijos po „Martin Ebner, Kitty Kraus” parodą metu kalbėsime apie savo mastelį, miesto greitį ir, dienos metu žvelgdami į Šiaurinę žvaigždę pro teleskopą, mėginsime nubraižyti savo pačių žvaigždžių žemėlapį.
Edukacinis užsiėmimas skirtas visų amžiaus grupių moksleiviams.
„Moralės refleksas”
Ar gyvenimas visuomenėje, kartu su kitais žmonėmis yra įrašytas prigimtyje, ar tai kažkuriuo metu įvykęs, tačiau nutylėtas trapus susitarimas? Kas mus verčia laikytis visuomenėje priimtų moralės normų, su jomis taikstytis ar net aukotis dėl jų? Ar valstybė – tai naktinis sargas, užtikrinantis, kad žmogus žmogui netaptų vilku? Ar atvirkščiai – kontrolė ir primestos sistemos veikia prievartos būdu, žmonėse išprovokuodami prievartą, nepasitikėjimą ir baimę? Šių klausimų svarba dažniausiai išryškėja ribinėse situacijose, kuomet moralė – supratimas, kas yra teisinga ar ne, dora ar šventvagiška – atsiduria savotiškoje pilkojoje zonoje. Pasak parodos „Moralės refleksas” kuratorės Heidi Ballet, šioje zonoje nuolat gyvena trys grupės žmonių, sudarančios silpnąją visuomenės grandį: pabėgėliai, moterys ir homoseksualai. Ekskursijos metu, aptarsime parodoje rodomus kūrinius ir diskutuosime minėtais klausimais, o galų gale žaisime savotiškus rinkimus, kurių metu iš savo tarpo iškelsime kandidatus atstovauti įsivaizduojamą visuomenę ir spręsti jos problemas.
Edukacinis užsiėmimas skirtas vyresnių klasių moksleiviams.
Moksleivių grupės kviečiamos registruotis į ekskursijas po parodas ir edukacinius užsiėmimus iki 2016 m. spalio 19 d. antradieniais–penktadieniais nuo 12 iki 17 val. Moksleivių grupėms ekskursijos ir edukaciniai užsiėmimai nemokami.
Išsamesnė informacija ir registracija tel. +37068265010 bei el. paštu [email protected]