Kiekvienas žmogus, kol jis dar vaikšto žemėje, yra verslininkas, nes čia, žemėje, vyksta jo tobulėjimo verslas. – Augustinas Rakauskas
Šioje parodoje menininkė tęsia kūrinių ciklą, inspiruotą „Senukų“ prekybos tinklo įkūrėjo dvasinio mokymo, lydinčio šį verslą nuo jo pirmųjų dienų. Menininkė, kurdama fan fiction turinį (fan fiction – tai gerbėjų kūryba, paremta jau egzistuojančia fikcija), mėgina atrakinti įtampas, aistras ir frustracijas, atsirandančias tarp galios ir tikėjimo, užkoduotas ritualuose ir slypinčias po „pasidaryk pats“ pažadais.
Fan fiction kūryba paprastai nėra paraidžiui susijusi su originalu – ji gali gana radikaliai interpretuoti savo įkvėpimo šaltinį, pasitelkdama tokius skirtingus žanrus kaip komiksas, grožinė literatūra, mėgėjiškas kinas ar net pornografija. Šiuo atveju parodos įkvėpimo šaltinis – dvasinis mokymas, išdėstytas „Senukų“ prekybos tinklą įkūrusio Lietuvos verslininko knygose, radijo laidoje ir jo įmonės simbolikoje. Menininkės pasirinkta raiška – skulptūrinė instaliacija bei videokūrinys, kuriame derinama vaidybinio indie filmo estetika su skaitmeniniais kraštovaizdžiais, surinkta dokumentine medžiaga ir ekstatiška vienišos pasekėjos išpažintimi.
Ši paroda, pasak menininkės – tai atsisveikinimo giesmė kapitalizmui, kokį jį pažįsta ir su kuriuo užaugo jos karta. Kartu šis jau praėjusių dešimtmečių fenomeno permąstymas pasiūlo perspektyvą, iš kurios galima nauju žvilgsniu pažvelgti į šiuolaikinį technofeodalizmo peizažą, kuriame tarpsta nauji vienaragiai ir jau visiškai kiti pranašai.
ANASTASIA SOSUNOVA (g. 1993) – išskirtinė savo kartos menininkė, plačiai pristatoma Lietuvos ir tarptautiniame meno kontekste. Pagrindinės jos kūrybos temos – įvairialypės ženklų ir tikėjimo sąsajos šiuolaikinėje visuomenėje, joje gajos maginės mąstysenos apraiškos ir bendruomenių telkimosi procesai. Jos kūrybai būdinga autoetnografinė prieiga, kurią pasitelkus ankstesniuose jos kūriniuose atsiskleidė visiškai naujas žvilgsnis į tokias temas kaip Lietuvos tautinių mažumų identitetas („Demichovo šuo“, 2017), savipagalbos diskursas ir pseudomedicina („Koduotojai“, 2022; „Express metodas“, 2021; „Detox Siblings“, 2019), iš pažiūros nesuderinamų vertybinių sistemų koegzistavimas („Tainstvo“, 2018; paroda „Dance as You Wrestle“ projektų erdvėje „Cell“ Londone, 2022), aktyvizmas („Jubilee“, 2022).
Pastaraisiais metais menininkės kūriniai buvo pristatyti Gvangdžu, Kauno ir Liono bienalėse bei svarbiose meno erdvėse Austrijoje, Italijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Latvijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Suomijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje. Personalinės Sosunovos parodos 2023–2024 m. vyko „Editorial“ projektų erdvėje Vilniuje, „Arsenal“ meno centre Balstogėje ir menininkei atstovaujančioje galerijoje „eastcontemporary“ Milane.
Titulunė nuotrauka: © Anastasia Sosunova