Atidarymas: rugsėjo 7 d., penktadienį, 18.00
Pokalbis su menininkėmis: rugsėjo 7 d., penktadienį, 15.00
Koncertas: rugsėjo 7 d., penktadienį, 19.00
Seniai prieš atsirandant terminui “menininkai – didžėjai” dominavo punk stilius ir su juo susijusi DIY [do-it-yourself] estetika. DIY reiškė, kad tinka viskas, o punk – stilių mišrainė, grojama labai greitai ir įnirtingai. Dauguma vedančiųjų punk grupių, tokių kaip New York Dolls, Talking Heads, Throbbing Gristle, Sonic Youth, susikūrė aukštosiose meno mokyklose, todėl plokštelių grotuvai, muzikantų apranga, scenos apipavidalinimas, atlikėjų elgsena ir koncertų metu rodomi filmai patyrė šiuolaikinio meno įtaką. Ne vienas glam-roko atstovas taip pat kilo iš meno aplinkos (pavyzdžiui, David Bowie, Brian Eno, T-Rex), o jų manieringumas atspindėjo jautrumą „aukštajam“ menui. Punk judėjimas suklestėjo kaip tik tuo metu, kai moterys pagaliau ėmė groti roką pačios dėl savęs, į savo pasirodymus įtraukdamos atvirai post-feministines politikos ir performanso strategijas: čia suklestėjo grubus seksualumas, nuogybė, kurstančios kalbos ir šūkiai (galima būtų vardinti daugybę grupių ir atlikėjų, tokių kaip Siouxsie & the Banshees, The Slits, Nina Hagen, Martha and the Muffins). O dabar apie Chicks On Speed…
Chicks On Speed yra visa tai ir dar daugiau! Merginų muzikos grupė, performansų grupė, vizualaus meno grupė, be kita ko, prodiusuojanti moterų kuriamą muziką savo leidybinėje kompanijoje. Didžiausioje iki šiol jų instaliacijoje Batų ekstazė Šiuolaikinio meno centre jos derina punk ir 7-o dešimtmečio moterų performanso meno strategijas su XXI amžiaus bei vėlyvojo kapitalizmo aktualijomis. Rengdamos parodą menininkės tris savaites tikrąja to žodžio prasme gyveno ŠMC salėje, įgyvendindamos meninės praktikos formas, vadinamas „live-ins“ ir „love-ins“, kurias 7-ame dešimtmetyje išpopuliarino japonų Fluxus atstovės Yayoi Kusama ir Yoko Ono. Kusama, kuri buvo viena iš pirmųjų menininkių, išsirengusių nuogai ir parodijavusių vyrų menininkų (pvz. Yves Klein) kūrinius, eksploatuojančius moterų kūnus, puikiai tinka Chicks on Speed į kompaniją. Jų fotografiniai koliažai taip pat turi daug nuorodų į ankstyvąją feministės Marthos Rosler kūrybą. Parodoje buvo sieninės tapybos, šūkių, mados ir muzikos klausymosi erdvė su Chicks on Speed leidybinės kompanijos išleistu 3-CD rinkiniu Girl Monster, kuriame pristatyta nauja moterų kuriama muzika. Čia buvo netgi kosminis laivas, kuriuo Chicks on Speed bandė prasiveržti į ateitį su naujo tūkstantmečio (ar ateivių?) feminizmu. Būtina paminėti ir aksesuarus – neabejotina, kad Nusivylusių namų šeimininkių ar Miesto ir sekso žvaigždės niekad nebuvo taip artimai susipažinę su klasikine Chanel batelių pora kaip Chicks on Speed šioje parodoje…
Parodos rėmėjai:
FlexPro, Lietuvos televizija, Opus 3 radijas, dienraštis 15 min, ACM, Ore, JCDecaux, Carlsberg