Kodėl?
„Muzika visada priekyje“ (Dennis Cooper)
Idėja pakviesti pasaulinio garso menininkus ir elektroninės muzikos prodiuserius į ŠMC paprasta: Lietuvos publikai pristatyti eksperimentuojančius ir išradinėjančius šiuolaikinės garso kultūros kūrėjus, kurie peržengia tiek šokių klubo, tiek akademinės industrijos ribas. Elektrodienų centre – ne diskžokėjai, bet elektroninės muzikos gamintojai (kartais dirbantys DJ darbą), įvairiais technologiniais kanalais ir metodais bandantys praplėsti muzikos sampratą ir konstruoti naujus jos patirties būdus. Būtent elektroninėje muzikoje atrasti sprendimai dažnai tampa avangardinių receptų ir strategijų šaltiniu konservatyvesnėms meno praktikoms, tokioms kaip menas arba kinas. Audio kūrinio remiksas gali pasirodyti anksčiau už originalą, atlikėjas gali daugintis skirtingais heteronimais ir gaminti tarpusavyje nieko bendro neturinčią produkciją (tokiu būdu užsitikrinant multi-ego laisvę prekinių ženklų ir parašo tironijos valdomoje kultūros pramonėje), o pats kompleksiškiausias gabalas gali būti pagamintas neišeinant iš miegamojo. Tai liudija, kad elektroninė muzika – ne tik estetinių, bet ir politinių išradimų vieta.
Elektrodienos – tai stambiausias Baltijos valstybėse tokio tipo renginys 2004 metais. Jis pasiruošė sukurti įvairiakryptį ir poliritmišką energijos srautą, kuris trims vakarams ŠMC paverstė palydovu, keliaujančiu į nenustatytų dažnių, nefiksuoto greičio ir neatpažintų garso objektų zoną.

Kas?
III.4
Club Mikshys (Vilnius)
PB8 (Vilnius)
Overtone(Vilnius)
Monolake (Berlynas) / Deadbeat (Monrealis) / Alexej Paryla (Berlynas)
Nathalie Bruys aka KODI / Jonas Ohlsson (Amsterdamas)

III.5
Ignas Krunglevičius (Oslas)
Kiwa / ARS INTEL Inc. (Talinas)
Kaffe Matthews (Londonas)
Mouse on Mars (Diuseldorfas / Kiolnas) / Rosa Barba (Kiolnas)
Buyngjun ir Ge-Suk Yeo (Seulas) / Eglė (Vilnius)
[email protected] (Kaunas / Marijampolė) / Neva (Vilnius)

III.6
Pink Twins (Helsinkis)
zw-x (Vilnius) / korb/skiox (Vilnius)
Loop-Not-Loop
Stewart Walker (Bostonas / Berlynas)
Sutekh (San Franciskas)
Loop-Not-Loop (Vilnius)

Įvykį organizavo Šiuolaikinio meno centras kartu su audiovizualinių projektų autorių ir organizatorių kolektyvu Nepriklausomų stebėtojų grupė (nsg/goio), nuo 1998-ųjų metų propaguojančiu konceptualios šiuolaikinės elektroninės muzikos sampratą ir praktiką.

Kur?
Pirmas Berlyno minimal techno legendos Monolake gyvas pasirodymas 2001 m. Baltijos valstybėse įvyko ŠMC. Tačiau saitai su elektronine muzika čia buvo išskleisti dar anksčiau: ŠMC dažnai pasirodydavo Lietuvos DJ, grojantys tiek eksperimentinę, tiek retą easy tune muziką. Vėliau vyko serija kolaboracijų su boogaloo ir Britų taryba, Vilniui pristatant tokius Londono atlikėjus kaip Edie Piller (acid jazz) ir Parlour Talk.
Didžioji ŠMC parodinė salė, kurioje neretai provokuojami skirtybių susidūrimai – pagrindinė Elektrodienų zona. Pirmą kartą šis futbolo aikštės (dydžiu) ir baltojo kubo (ex- ideologijos prasme) susidūrimas tapo aikštele, kurioje galima šokti visu kūnu, žodžiais arba tik nervų ląstelėmis. Dvejomis daugiafunkcinėmis scenomis organizuojant patalpos architektūrą, buvo siekiama sukurti decentralizuotą erdvę, kurioje vienu metu savo programos elementais galėjo keistis menininkai ant scenos ir publikoje, svečiai ir ateiviai, kad gyvai galėjo kurtis ne tik nauji garso ir vaizdo, bet ir renginio dalyvių santykiai.

Kada?
Trys naktys: nuo 9 val. vakaro iki 3 val. ryto, kovo 4, 5 iki 6 d.
Kiekvieną vakarą Elektrodienose pasirodė kiti atlikėjai ir vaizdo menininkai. Ketvirtadienis (kovo 4 d.) nusidriekė ritmiškais ir erdviškais garso peizažais, penktadienis paskendo eklektiškose astro-džiunglėse, šeštadienį įsijungė ritmo aritmetika ir kvantologija.

Mikso logika
Elektrodienų koncepcija – sudėtinė. Pirmiausia ją padiktavo technologija: visi renginyje dalyvavusieji menininkai naudojosi elektronine technika ir plačiai prieinamais įrankiais (nešiojamais kompiuteriais ir pan.), tokiu būdu suteikdami muzikos/meno produkcijai demokratišką aspektą – praktiškai kurti gali kiekvienas.
“Elektro” renginio pavadinime nėra nuoroda į muzikinį electro stilių, siekiama aprėpti platesnę jų skalę: stilius buvo kuriamas gyvai. Tai kvietimas tiems, kurie, nepaisant techno-optimizmo, ironizuoja techno-progreso kultą ir yra pasiruošę atviromis akimis pasinerti į audiovizualinius nuotykius, kuriems vis dėlto reikalinga elektros rozetė. Eksperimentiškumas, pabrėžiamas Elektrodienų programoje, taip pat netapatintinas su stiliumi. Tai daugiau nuoroda į apsisprendimą stilių visados išradinėti naujai.
Renginio logiką galima palyginti su mikso logika. Miksas – tai kertinė viso įvykio kategorija, apimanti daugiau nei skirtingų garso kultūrų, stilių ir takelių miksavimą. Ji nurodo ir į horizontalų, savireguliuojantį garso ir vaizdo, audiovizualinių srauto ir ŠMC pastato architektūros, garso prodiuserių ir vaizdo menininkų, taip pat – estetikos ir politikos, akademijos ir klubo, teorijos ir kūno, gyvenimo ir gyvo garso miksavimą. Miksas – tai eksperimento, patirties ir interpretacijos įrankis, į savidekonstruojantį srautą įtraukiantis nusistovėjusius artefaktus ir dar nepaskelbtus potyrius. Ritmas a miksuojasi su ritmu b, išrasdamas naują ritmą x, o atlikėjas a tampa atlikėju b, grodamas atlikėjo x laptopu. Tokiu būdu renginys kūrė ne tik naujas garso kultūras, bet ir jas gaminančias figūras.
ŠMC ir nsg tikslas Elektrodienose – specifinio mikso kūrimas, o ne bandymas akademiškai pristatyti šiuolaikinio garso reiškinių panoramą. Tai atspindėjo į renginį pakviestų dalyvių sąraše: jame menininkai, programuojantys glitch ir minimal techno (Stewart Walker, Sutekh, etc.), nardantys džiazuojančios eklektikos džiunglėse (Mouse on Mars), taip pat laviruojantys tarp individualios rūšies dub‘o ir prislėgto minimalaus elektroninio beat‘o (Deadbeat), grojantys dancehall reggae (Jonas Ohlsson), eksperimentuojantys teremvoksu (Kaffe Mathews), morzės kodu (Buyngjun Kwon) arba John Cage palikimu gatvėje (PB8), etc.

Remiksologija
„Remiksologija kūrinį ne pakeičia, bet padaugina paralelinėse alterdimensijose. Remiksologija – tai tęsinio mokslas ir drastiško pergaminimo menas, totalinis pergaminimas, remodeliavimas“ (Kodwo Eshun).
Remiksas gyvai – ne paskutinis Elektrodienų tikslas.