Organizatoriai:
Vokietijos užsienio ryšių institutas „IFA“
Vilniaus Goethe´s institutas
ŠMC

Nuo devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio vidurio Vokietijoje išsikristalizavo įvairios baldų ir buities daiktų dizaino kryptys, kurių projektavimo principai iš esmės skiriasi, bet kuriuos vienija sąmoninga ir paprasta funkcionalaus baldo idėja. Kartu su kuratoriais Volker Albus, Markus Bach ir Monika Wal Vokietijos užsienio ryšių institutas „ifa“ parodoje “Sąmoningai, paprastai. Alternatyviosios buities kultūros atsiradimas” pristato tą naująjį vokiečių dizainą, kurio kryptys ir strategijos atitinka principą „Sąmoningai ir paprastai”.

Parodos tikslas – remiantis pasirinktais objektais ir videofilmais pristatyti dizaino strategijas ir konkrečius rezultatus ir paskatinti diskusijas, ar alternatyvioji dizaino kultūra ir toliau vystysis sąmoningumo, paprastumo ir individualizmo kryptimi. Parodą sudarė 122 eksponatai – baldai, šviestuvai ir interjero detalės, – sukurti trisdešimt penkių dizainerių ir dizainerių grupių. Pristatomi objektai nepasižymėjo aukštos kokybės medžiagomis ar sudėtingais ir brangiais gamybos būdais. Jiems veikiau būdingos šiurkščios medžiagos, paprasta forma, funkcionalumas, praktiškumas ir nedidelė kaina.

Dizaino tendencijos remiasi namų puošybos tradicija, kai kurie darbai priminė funkcionalius moderno, pvz., Bauhauso ar Ulmo dizaino mokyklos, baldus. Tačiau vos atsiradus naujajam vokiečių dizainui, išsiplėtė funkcionalumo sąvoka: svarbiais aspektais tapo pasakojamieji ir emociniai elementai, “objet trouvé” principas ir galimybė medžiagas bei sudėtines dalis panaudoti dar kartą. Svarbų vaidmenį vaidino ir medžiagos bei gamybos proceso paprastumas, ekologiškumas ir ekologinė kokybė, bet labiausiai dizaineriai siekėė kurti malonius jausmus sukeliantį dizainą.

Yra išleistas šios parodos katalogas. Jį apipavidalinę grafikai Thomasas Mayfriedas, Philipas Radowitzius ir Béla Stetzer pelnė Meninio knygų apipavidalinimo fondo surengto konkurso “Gražiausios vokiškos knygos 1998” skatinamąjį prizą, o tų pačių grafikų kurtas parodos plakatas buvo pripažintas vienu iš šimto geriausių vokiškų plakatų.