ŠMC dienos stovyklų atmintinė

Šiuolaikinio meno centras kviečia moksleivius į dienos stovyklas, kuriose dalyviai mokysis atrasti santykį su šiuolaikiniu menu, atidžiai žvelgti į savo kasdienę aplinką, o taip pat lavins kūrybingumą ir refleksijos įgūdžius. Stovyklos programoje: edukaciniai meno pažinimo užsiėmimai, ekskursijos, diskusijos, susitikimai su šiuolaikinio meno kūrėjais ir kuratoriais. Lydimi vadovų, stovyklautojai tyrinės šiuolaikinį meną ir jo užkulisius, mokysis geriau suprasti meno kūrinius, gilinsis į tai, ką kasdien veikia menininkai ir kaip sprendimus priima parodas rengiantys kuratoriai. Praktiniuose užsiėmimuose narplios savo pačių pojūčius, mintis ir kūrybines galias. ŠMC dienos stovyklos – tai įvadas į šiuolaikinio meno pažinimą, užsiėmimai ir kūrybinės veiklos, suteikiantys įrankius suprasti kūrinius ir tai, ką menas gali pasakyti apie pasaulį ir mus pačius. Paskutinę stovyklos dieną bus organizuojamas šeimų piknikas.

Amžiaus grupės:
7-9 metų moksleiviai
10-14 metų moksleiviai
15-18 metų moksleiviai

Grupės dydis: iki 15 dalyvių

Stovyklų datos:
Liepos 7-10 d. – 7-9 metų moksleiviams (4 dienos)
Liepos 13-15 d. – 15-18 metų moksleiviams (3 dienos)
Liepos 20-22 d. – 10-14 metų moksleiviams (3 dienos)
Liepos 27-29 d. – 7-9 metų moksleiviams (3 dienos)
Rugpjūčio 3-5 d. – 10-14 metų moksleiviams (3 dienos)

Užsiėmimų trukmė: nuo 9:30 iki 17:30

Stovyklų vieta:
Šiuolaikinio meno centras (Vilnius, Vokiečių g. 2) bei kitos vietos Vilniaus mieste.

Stovyklas ves ŠMC edukacijos ir bendruomenės įtraukimo veiklų kuratoriai:
Kamilė Krasauskaitė (stovyklos vadovė 7-14 metų amžiaus grupėms)
Vilius Vaitiekūnas (stovyklos vadovas 15-18 metų amžiaus grupėms)

Į stovyklos kaina įeina:
– pietūs ŠMC kavinėje;
– užkandžiai (du kartus per dieną);
– transporto išlaidos (kelionėms į menininkų studijas);
– kanceliarinės priemonės edukaciniams užsiėmimams.

Saugumo reikalavimai:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijomis dėl saugaus vaikų ir jaunimo poilsio stovyklų darbo organizavimo visiems dalyviams kasdien bus matuojama temperatūra, sudarytos sąlygos rankų higienai, dažnai liečiami paviršiai bus dezinfekuojami, o patalpos, kuriose vyks užsiėmimai, bus vėdinamos.

PROGRAMA

7-9 ir 10-14 metų moksleivių grupėms skirtose stovyklose vyks:
– edukaciniai užsiėmimai, skirti susipažinti su šiuolaikiniu menu ir kūrybiniais procesais;
– orientaciniai žaidimai po neįprastas ŠMC erdves judesio dirbtuvės su performanso menininke ir šokėja Vilte Švarplyte;
– žaidimai lauke ir meno kūrinių kūrimas;
– susitikimai su menininkais ir kuratoriais, kurių metu svečiai pristatys savo profesiją, o stovyklautojai bus kviečiami patys pabūti menininkais
ekskursija, supažindinanti su Vilniaus miesto augmenija.

15-18 metų moksleivių grupėms skirtose stovyklose vyks:
– susitikimas su Lietuvos šiuolaikinio meno kūrėja(-u) jo(s) studijoje;
– susitikimas su ŠMC kuratore ir ekskursija po tuo metu veikiančią parodą;
– paskaita apie parodų kūrimą;
– edukaciniai meno pažinimo užsiėmimai;
– išraiškos ir kūrybinės dirbtuvės, susijusios su tuo metu ŠMC veikiančiomis parodomis.

STOVYKLOS VADOVAI

VILIUS VAITIEKŪNAS – ŠMC edukacijos ir bendruomenių įtraukimo veiklų kuratorius, menininkas. Vilius 2014-2019 m. gyveno ir mokėsi Nyderlandų karalystėje ir Meksikoje, kur pradėjo domėtis meno patirtimi, įvairiomis kūno praktikomis bei įsitraukė į meno edukacijos ir socialinius projektus. Vilius taip pat dalyvauja nevyriausybinių organizacijų „Artscape“ ir„Papasakok plačiau“, įgyvendinančių socialinius, kultūros prieinamumo bei edukacijos projektus, veikloje.

KAMILĖ KRASAUSKAITĖ – ŠMC edukacijos ir bendruomenių įtraukimo kuratorė, šiuolaikinio meno kūrėja, savo meninėje praktikoje tyrinėjanti cikliškus procesus ir dirbanti su bendruomenėmis. Kamilė kūrė edukacines programas Danijoje ir Olandijoje, dirbo su įvairių amžiaus grupių vaikais, vedė privačias meninio patyrimo ir dailės pamokas. Ji yra šeimų festivalio „Žaltytis“ bendraautorė. Kamilę įkvepia vaikų ir paauglių atvirumas pasauliui, džiaugsmas, netikėti, dažnai net poetiški jų klausimai ir įžvalgos. Kamilės tikslas dirbant su vaikais – kartu mokytis kurti tiek vidinę, tiek išorinę erdvę, kurioje vaikas gebėtų įvardinti savo būsenas ir apibūdinti santykį su iškylančiomis situacijomis.