Kviečiame dalyvauti 15-osios Baltijos trienalės ekskursijose lietuvių, anglų ir lietuvių gestų kalbomis.

Nauja Julie Peeters kuruojama knygų lentyna ŠMC skaitykloje

Kuruojamos knygų lentynos yra išskirtinė ir ilgalaikė ŠMC skaityklos tradicija. Jos esmė – kviestinių svečių sudaromi rekomenduojamos literatūros rinkiniai, kuriais vėliau gali naudotis visi skaitytojai. Ši praktika inicijuota dar 2009 m., kai skaityklos atidarymo proga buvo pristatytos dvi kuruojamos knygų lentynos: vieną jų kuravo knygynas ir galerija „castillo/corrales“, kitą – poetas ir menotyrininkas Alfonsas Andriuškevičius. Bėgant metams prie šios tradicijos prisidėjo Chris Kraus, Hedi El Kholti, Linda van Deursen ir Quinn Latimer, o naujausią rinkinį 2020 m. sudarė Gailė Pranckūnaitė. Šiemet, kai vėl atveriamas pagrindinis ŠMC pastatas, atrodė teisinga ir produktyvu atgaivinti šią tradiciją ir laisva forma susieti ją su Baltijos trienale, kuruoti lentyną pakviečiant trienalės dizainerę Julie Peeters. ŠMC skaitykloje Julie nesvetima – 2019 m. čia buvo pristatytas antrasis jos įsteigto žurnalo BILL numeris.

Prieš paskelbiant apie naująją lentyną Julie parašė:

„Taip aš varčiau BILL1, BILL2, BILL3, BILL4 ir BILL5, bandydama įžvelgti prasmę puslapiuose, į kuriuos esu žiūrėjusi daugybę kartų. Staiga pagavau save žvelgiančią į AKIS (EYES) – tačiau ne bet kokias a k i s, o tokias, kokias sukūrė Inge Grognard. Kai jau ketinau judėti toliau, radau šią apdriskusią audinio atraižą su laikraščiu viduje – BILL laikraštis 2021 m. vasarą buvo panaudotas kaip improvizuotas skirtukas mano pačios mintims. O žurnale „RE-magazine“ Jopo Van Bennekomo kaip įmanydamas stengėsi įtikinti skaitytojus, kad geriausias būdas perprasti žurnalą – išardyti jo pamatinę struktūrą iki tokio lygmens, kad, kaip skaitytojas, taptum jos dalimi. Tada iš niekur nieko išvydau Jasono Dodge’o „Cut a Door in the Wolf“ ir leidausi per džiovintas gėles, versdama japoniškai įrištus puslapius su Adriannos Glaviano nuotraukomis. Šalia gulėjo Claude’o Closky „Magazines“. Šis leidinys atrodė įtartinai gerai suvokiąs ten esąs, tarsi žinotų, kad yra blizgus rekvizitas. Kas yra Curtis Cuffie? Jo darbų būta visame Manhatano Žemutiniame Ist Saide, bet retai kada ilgiau nei vienai dienai, taigi puslapis atrodė puiki vieta jį priimti. O „AC: Isa Genzken/Wolfgang Tillmans“ buvo tarsi betono ir glamūro uraganas, kokį galėjo sukurti tik jiedu. Tada užkliuvau už Isos Genzken „Mach dich hübsch“, kas vokiškai iš esmės reiškia „pasidaryk graži (-us)“, o tai man pasirodė gana įžūlus nurodymas. Tada pasiekiau Anthony Hubermano „Mechanisms“, kur viskas turi savo eigą, ir mintimis nukeliavau į San Franciską bei knygyną, kur man buvo įteikta Bruce’o Connoro kino juostos ritės dalis. Galiausiai atsidūriau Nigelo Shafrano „The Well“, stačia galva nerdama į jo archyvą ir leisdamasi pokalbin su skvarbiu ir rafinuotu Lindos van Deursen žvilgsniu.“

 

JULIE PEETERS – Briuselyje gyvenanti dizainerė, leidinių redaktorė, metinio fotografijos istorijų žurnalo ir spausdintiems vaizdams skirto leidybos projekto BILL įkūrėja ir vyriausioji redaktorė. Ji yra dirbusi su tokiomis institucijomis kaip „Grazer Kunstverein“, MUDAM, Miuncheno „Kunstverein“, „CCA Wattis“ ir „Tai Kwun Contemporary“, o rengiant leidinius yra bendradarbiavusi su Linder Sterling, Silke Otto Knapp, Thomas Demand, Sophie Nys, Laure Prouvost, Karel Martens ir Isa Genzken. 2021 m. Julie Peeters pristatė savo pirmąją personalinę parodą „Daybed“ Romos galerijoje MACRO, o 2015 m. buvo apdovanota „Auksinės raidės“ prizu. Julie Peeters taip pat yra dėsčiusi Gerrito Rietveldo akademijoje Amsterdame, o šiuo metu dėsto KASK menų mokykloje Gente, Belgijoje.

 

Naująją kuruojamą knygų lentyną rasite ŠMC skaitykloje (Aušros Vartų g. 5 / Pasažo skg., Vilnius) nuo pirmadienio iki penktadienio 11–19 val. (pietų pertrauka 13–14 val.).

 

Pagrindinės nuotraukos fotografė: Severina Venckutė.