Skulptorius Vladas Urbanavičius, daug ginčų apie šiuolaikinį meną sukėlusios „Krantinės arkos“ (2009), sukonstruotos iš senų SSRS dujotiekio „Družba“ vamzdžių autorius, buvo pakviestas sukurti skulptūrinį objektą ŠMC antro aukšto vidiniame kiemelyje.

Šį kartą plastinio įvaizdžio plėtotei pasirinktas daugeliui pažįstamas ready made’as – betoninis rentinys. Įdomu kokią papildomą paskirtį standartiniam gaminiui suteiks nuo XX a. 8-ojo dešimtmečio minimalistinę raišką plėtojantis menininkas?

Kiemelyje stovės trys rentiniai, užsandarinti juodais organinio stiklo lakštais. Apsunkę nuo ertmių tamsumo, pasak autoriaus, „Standartiniai rezervuarai“ gali ir nieko neveikti, tiesiog stovėti…“

Vladas Urbanavičius (g. 1951 m.) nuo pat kūrybinės karjeros pradžios, baigęs studijas LSSR Valstybiniame dailės institute, bendroje šiuolaikinės lietuvių skulptūros panoramoje išsiskyrė savita minimalistinio mąstymo bei subtilios formos pajautos vienove, kuri ilgainiui, ypač pastaraisiais metais įgijo naujas dimensijas ir vertes. Yra sukūręs memorialinių palinklų, darbų bažnyčių interjerams, viešosioms miesto erdvėms, tarp kurių – skulptūros Klaipėdos Martyno Mažvydo parke, skulptūra „Dvi dalys“ (2002) Busane (Pietų Korėjoje) ir „Vaivorykštė“ (2004) Utenoje, „Kabantys akmenys“ (2006) Kauno „Skulptūrų zonoje“, „Krantinės arka“ (2009) Vilniuje.

Iliustracija: Vladas Urbanavičius „Standartiniai rezervuarai”, 2014.